اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس هیات ورزشی ناشنوایان آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی با سعید فریور مدیرکل و معاونین بهزیستی استان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس هیات ورزشهای ناشنوایان آذربایجان‌غربی ضمن تبریک هفته بهزیستی و قدردانی از تلاشهای فعالان این عرصه در خدمت رسانی بی منت به جامعه هدف با اشاره به کسب مدالها و مقامهای ملی ناشنوایان استان در رشته های مختلف طی سال گذشته گفت: به رغم همه مشکلات و چالش های پیش رو ورزشکاران ناشنوای استان در سال گذشته در عرصه ملی خیلی خوب درخشیدند و کسب مقام سوم کشوری در رشته والیبال، چند مدال طلا و نقره در کشتی فرنگی و آزاد و مقام چهارم دوومیدانی از جمله افتخارات استانی ناشنوایان است.

عبدالسلام معروفی با اشاره به اینکه برطرف کردن مشکلات اشتغال و معیشتی جامعه هدف و کم برخوردار از دغدغه های جدی است، گفت: با مساعدت استاندار محترم آذربایجان غربی و همراهی ادارات ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و غیره ورزشکاران ناشنوا صاحب سالن اختصاصی ورزشی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در حوزه زیرساختی و ساماندهی هیات در سال گذشته انجام گرفت، خاطرنشان ساخت : با کمک فدراسیون و ادارات کل ورزش و جوانان و بهزیستی برنامه های ارزشمندی در حوزه ورزش ناشنوایان با کمترین بودجه و منابع مالی در طول سال گذشته انجام شد بطوری که با تلاش مجموعه های درگیر و اعضای حاضر و تلاش و همراهی بی وقفه ورزشکاران و قهرمانان هیات ورزش های ناشنوایان استان جزو هیات های فعال و پویای کشوری بود.

رئیس هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی همچنین گفت : با توجه به تعطیلی اماکن ورزشی، ورزشکاران و قهرمانان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند خواستار رفع تبعیض بین ورزشکاران و توجه ویژه به این قشر در حوزه اشتغال و معیشت شد.

اکبر بابایی دبیر هیأت ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت : اقدامات خوبی در طول سال گذشته توسط هیات انجام گرفته که امیدواریم با لطف خدا و کمک همه مدیران و متولیان امر بتوان بخشی از مشکلات پیش روی این ورزشکاران را حل کرد.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با بیان اینکه بهزیستی در راستای رفع نیازهای جامعه هدف خود از هیچ تلاشی فروگذارنبوده و نخواهد بود، افزود : باتوجه به افزایش تعداد مددجویان، ثابت بودن اعتبارات و کاهش کمکهای اهدایی از سوی خیرین به واسطه مشکلات اقتصادی موجود،‌ متأسفانه نمیتوانیم پاسخگوی همه‌ی خواسته ها و نیازهای جامعه هدف باشیم .

سعید فریور خاطر نشان کرد: کارفرمایان از ظرفیت مددجویان به خصوص ناشنوایان در اشتغال استفاده کنند تا راهی برای پیوند میان سرمایه اجتماعی و اقتصادی ایجاد شود و لازم است از توانایی ها و پتانسیل مددجویان در زمینه های مختلف استفاده شود.

یلدا میر حیدر قارسی معاون اشتغال و مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان نیز در این دیدار بابیان اینکه طی سال گذشته ۱۰ درصد اعتبارات به ناشنوایان استان اختصاص یافته است، گفت‌: ناشنوایان از نیروهای کار فعالی هستند که در کارگاههای مختلف توسط کارفرمایان به کار گرفته شده اند.

وی ادامه داد: کارفرمایان می توانند جهت معرفی مددجویان برای ایجاد اشتغال به بهزیستی استان مراجعه کنند. همچنین قارسی خواستار پیگیری شرکت ناشنوایان در رشته های مختلف در دوره های مربیگری شد.

ایرج عبداله پور معاون توانبخشی بهزیستی استان نیز با اشاره به کسب موفقیت‌های هیئت‌های ورزشی معولان استان طی سال گذشته گفت: معلولان با وجود مشکلات جسمی دارای استعدادهای فراوانی هستند که باید به این قابلیتها بها داده شود.

وی تصریح کرد: باوجود کسب مدالها و افتخارات فراوان در پارالمپیک و مسابقات بین المللی متاسفانه آنگونه که باید، به معلولان توجه نمی شود.

گفتنی است در این دیدار که اکبر بابایی دبیر استانی هیات و محمد رضا دباغی رئیس کمیته استعدادیابی و مربی کشتی هیات ورزش های ناشنوایان حضور داشتند در پایان با اهدای لوحی توسط عبدالسلام معروفی رئیس هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی از زحمات و همراهی ها دکتر سعید فریور مدیرکل بهزیستی استان و ایرج عبداله پور معاون توانبخشی و عضو هیات رئیسه هیأت به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی تقدیر بعمل آمد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست