اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از افتتاح «موزه تخصصی کودک» در ارومیه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خبرداد.

جواد زاهدی در جمع خبرنگاران با اشاره به راه اندازی موزه تخصصی کودک در استان گفت: راه اندازی این قبیل فضاها برای کودکان و نوجوانان استان با توجه به قدمت تاریخی و ظرفیت های گردشگری آذربایجان غربی ضروری است.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم علاوه بر موزه کودک اقدام به راه اندازی رصدخانه و پژوهشکده ای برای کودکان و نوجوانان نیز در این مکان نمائیم و امیدواریم هرچه سریعتر این امر نیز تحقق یابد.

زاهدی با اعلام زمان راه اندازی موزه کودک در ارومیه اظهار کرد: این موزه در زیربنایی به مساحت حدود ۵۰۰ متر مربع، بیش از ۹۰ درصد کارهای اجرایی آن به اتمام رسیده و سعی داریم همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ؛ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی این موزه را افتتاح نمائیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اذربایجان غربی نیز گفت: امروزه موزه ها تخصصی تر شده اند و هر موزه ای مخاطب خاص خود را دارد و بنابراین لزوم راه اندازی موزه کودک با توجه به فعالیت خوب کانون در استان بسیار ضروری است.

جباری افزود: این اداره کل آمادگی کامل دارد تا به لحاظ محتوایی، صدور مجوزهای لازم، بهره مندی از تجارب موزه داری از طریق استان و سازمان متبوع همکاری های لازم را ارائه داده و نسبت به راه اندازی موزه کودک در ارومیه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعاملات لازم را داشته باشد.

گفتنی است موزه کودک ارومیه در زیربنایی به مساحت حدود ۵۰۰ متر مربع در قالب سالن های تاریخ ، نجوم ، پیش از تاریخ و مردم شناسی  در محل پارک شهرچایی این شهرستان در حال اتمام و آماده سازی بوده و در مجاورت آن سالن آمفی تئاتر ، کتابخانه و غرفه نمایشگاه و فروش محصولات کانون نیز برای کودکان و نوجوانان دایر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست