اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: سه درصد جمعیت آذربایجان‌غربی درگیر مواد مخدر و اعتیاد است.
علی مصطفوی عصر چهارشنبه در همایش یاری‌گران زندگی در ارومیه اظهارداشت: با این آمار مواد مخدر  و اعتیاد سومین چالش آذربایجان‌غربی بعد از مسائل اشتغال و تورم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سن اعتیاد در این استان در بخش مواد مخدر ۲۳ سال و در مصرف سیگار ۲۰ سال است افزود: با این آمار آذربایجان‌غربی در حوزه مصرف مواد مخدر در رتبه ۱۹ کشوری قرار دارد.
مصطفوی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی یکی از راه‌های ورود مواد مخدر به اروپاست و همچنین در مسیر ورود مواد پیش‌ساز صنعتی به کشور قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه سه درصد جمعیت آذربایجان‌غربی درگیر مواد مخدر و اعتیاد است، بیان کرد: مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر به معنای واقعی و عملی از نیازهای اساسی جامعه امروز است و باید راه‌کارهای عملی کردن آن شناسایی شود.
مصطفوی گفت: ترویج آموزش در مدارس، انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی، هدفمند کردن هزینه کرد اعتبارات مربوطه، جلب همکاری مجامع بین المللی و تلاش برای ایجاد اردوگاه ماده ۱۶ از دیگر اهداف مهمی است که باید در اولویت فعالان این عرصه باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این همایش گفت: موضوع مواد مخدر یک بلای خانمان‌سوز است که به دست استعمارگران دنیا مدیریت می‌شود و تمام کشور ما نیز از این عامل رنج می‌برد.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی با اشاره به اینکه کسانی که مواد مخدر را تولید و روانه جامعه می‌کنند در قیامت از عذاب الهی برخوردار می‌شوند، افزود: این افراد از قاتلان بدتر هستند زیرا مواد مخدر به تدریج جان، مال، شرافت و حیثیت انسان‌ها را از بین می‌برد.
وی ادامه داد: اخلاص در عمل یکی از اصول اساسی در امر مبارزه به مواد مخدر است و باید این امر در اولویت مبارزان و تلاشگران این عرصه قرار گیرد.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی نیز در این همایش گفت: سالم سازی جامعه و ایجاد فضایی عاری از اعتیاد نیازمند عملکرد متحدانه تمام آحاد جامعه برای فرهنگ‌سازی در این زمینه است.
سردار مسعود خرم نیا افزود: با توجه به مرزی بودن آذربایجان‌غربی و همسایگی با کشورهای مختلف این رسالت در این منطقه سنگین‌تر از سایر استان‌هاست.

آذربایجان غربی رتبه ۲۲ کشوری را در بخش نرخ شیوع مواد مخدر در جامعه و رتبه ۲۴ کشور را در امر نرخ شیوع مواد مخدر در بین دانش‌آموزان را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست