اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی جاری پیش بینی می شود میزان برداشت گندم در استان ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

اکبر کرامتی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم استان اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیری که در سال زراعی جاری داشتیم، پیش بینی می‌شود میزان برداشت گندم از ۳۷۵ هزار هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در استان، به میزان ۷۵۰ هزار تن، معادل ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته باشد.

وی با اشاره به تعیین نرخ قیمت خرید تضمینی گندم ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت دولت، قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم برای سالجاری ۱۷ هزار ریال تعیین و ابلاغ شده است.

کرامتی عنوان کرد: در سال زراعی گذشته ۶۳ مرکز تضمینی خرید گندم با محوریت شرکت غله، سازمان تعاون روستایی و بخش خصوصی، محصول مازاد بر مصرف زراعین استان را خریداری کردند، که در سال زراعی جاری نیز در این زمینه به منظور تسهیل در شرایط خرید، احتمال افرایش تعداد مراکز تا زمان آغاز فصل برداشت گندم در استان وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی همه ساله با توجه به وضعیت موجود بازار و سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت به منظور حمایت از کشاورزان و تولید کنندگان و جلوگیری از متضرر شدن فعالان این بخش صورت می‌گیرد.

کرامتی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های مطلوب بهاره و افزایش دما، احتمال وقوع افاتی از قبیل سن گندم، زنگ زرد، لکه خرمایی و… و. در سال زراعی جاری بیشتر از سال گذشته وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: در این زمینه باید به زراعین اطلاع رسانی لازم انجام گیرد تا با اقدام به موقع از احتمال وقوع خسارت‌های احتمالی به مزارع غلات استان جلوگیری شود.

وی افزود: صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی براساس داده‌های هواشناسی و اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان منطقه به منظور حفظ محصولات زراعی و باغی از گزند سرمازدگی و نوسان‌های جوی و نیز ایجاد تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از خسارت بیماری‌های گیاهی مرتبط با شرایط آب و هوایی از اهمیت زیادی برخوردارند.

وی با بیان اینکه تا کنون سهمیه کود پاییزه و بهاره در استان در حدود ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته بین زارعین توزیع شده است، ادامه داد: با انجام هر دوره ابیاری در هر هکتار از اراضی زراعی یک تن افزایش عملکرد محصول خواهیم داشت که در این زمینه تغذیه کودی مناسب محصول در دوره رشد نیز در کیفیت تولید محصول تأثیر گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست