اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: ۲۰ درصد از بزرگترین بازارچه کالاهای خارجی مهاباد شب گذشته در آتش سوخت و ارزش تقریبی میزان خسارت اولیه بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

رحمان احمدی بیان کرد: شب گذشته ساعت ۱۱:۵۰ گزارش آتش سوزی در بازارچه اصغری مهاباد گزارش شد و بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی با ۴ ماشین سنگین و سه ماشین سبک در محل حاضر شدند.

 او اضافه کرد: متاسفانه به دلیل اینکه دسترسی به داخل بازارچه قدیمی ممکن نبود و آتش هر لحظه در حال گسترش بود از این رو با هماهنگی ماشین‌آلات شهرداری دیوار ورودی بازارچه تخریب شد تا همکاران بتوانند وارد محل شود.

احمدی با اشاره به اینکه ورودی مناسبی برای ورود آتش‌نشانان به بازارچه وجود نداشت، ادامه داد: آتش  دقیقاً از همان به محل سایر مغازه ها سرایت می کرد و امکان ورود آتش نشانان با تجهیزات، به داخل بازارچه فراهم نبود، بنابراین دیوار تخریب شد تا آتش‌نشانان بتوانند وارد شوند.

رییس سازمان آتش نشانی مهاباد با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از مغازه های بازارچه طعمه حریق شد،  گفت: بازارچه حدود ٣٠٠ مغازه دارد در این حادثه ۲۰ درصد آن شامل ۵۰ مغازه با همه اجناس و کالاها خاکستر شد و تخریب زیادی هم به بازارچه وارد شد.

او ادامه داد: به دلیل حجم گسترده آتش در این عملیات ۶۰ نفر از پرسنل آتش نشانی شامل ۵۰ نفر از آتش نشانان مهاباد و ۱۰ نفر از شهرهای میاندوآب، نقده و پتروشیمی مهاباد هم شرکت داشتند و آتش در ساعت سه بامداد مهار شد و نیروهای آتش‌نشانی جهت ایمن سازی محیط همچنان در محل حاضر بودند تا مبادا دوباره آتش گسترده شود.

احمدی با اشاره به ازدحام مردم و خودروها در مسیر حادثه بیان کرد: مردم برای کمک آمده بودند اما متأسفانه ازدحام آنها باعث مزاحمت برای کار آتش‌نشانان شده بود.

رییس سازمان آتش نشانی مهاباد با اشاره به اینکه هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده است، گفت: در این حادثه ۴ نفر مصدوم شدند که ۲ نفر از آنها نیروهای آتش نشانی مهاباد و ۲ نفر هم مردم بودند.

او در پایان گفت: هنوز خسارت مالی این حادثه برآورده نشده است اما احتمالا بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان خواهد بود

وزارت کشور خسارت آتش سوزی مرکز تجاری مهاباد را جبران کند

نماینده مهاباد در مجلس در جریان آطش سوزی گسترده شب گذشته بازارچه کالاهای وارداتی این شهرستان از وزیر کشور، درخواست کرد تا ضمن تجهیز بیشتر سازمان آتش نشانی مهاباد، جهت جبران سریع خسارات وارده به کسبه و مغازه داران بازارچه مساعدت های مالی بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به آن کسبه از طریق اعتبارات صندوق حوادث غیرمترقبه صورت پذیرد.

جلال محمودزاده در نامه فوری به رحمانی فضلی، وزیر کشور نوشت: همچنانکه استحضار دارید در ساعت ۱۱ شب مورخ۲۴ بهمن  بخش عظیمی از مغازه های بازارچه اصغری مهاباد دچار آتش سوزی شد و خسارات فراوان مالی به مغازه داران و کسبه آن مجموعه وارد گردید، ضمن تقدیر و تشکر از استانداری محترم آذربایجان غربی، نیروهای انتظامی و نظامی، ستاد بحران و نیروهای تلاشگر و خدوم آتش نشانی مهاباد، میاندوآب، نقده، گوگتپه، خلیفان و … که در اولین ساعات بروز حادثه آتش سوزی با تجهیزات آتش نشانی در محل حاضر شده و آتش سوزی مهیب و گسترده بازارچه را مهار کردند لیکن متاسفانه بدلیل وسعت آتش سوزی خسارات وارده به مغازه داران بسیار زیاد است.

 لذا خواهشمند است دستور فرمائید سریعاً نسبت به برآورد خسارات وارده به شهروندان و مغازه داران و مساعدت های مالی بلاعوض و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به آن کسبه جهت جبران قسمتی از خسارات ترجیحاً از طریق اعتبارات صندوق حوادث غیرمترقبه در اختیار آن وزارتخانه و مجموعه اقدام عاجل صورت پذیرد.

ضمناً ضروری است پیرو پیگیری های مکرر قبلی ترتیبی اتخاذ گردد که بمنظور آمادگی بیشتر برای مهار و مدیریت آتش سوزی های احتمالی دیگر در شهر مهاباد نسبت به تجهیز بیشتر سازمان آتش نشانی مهاباد اقدام شایسته و فوری مبذول گردد

 شب آتشین مهاباد

هاباد دیشب، شب پرتلاطمی را پشت سر گذاشت و همزمان با آتش سوزی بزرگ در بازارچه کالا های وارداتی مهاباد، گزارش آتش سوزی در باغ مکائیل مهاباد نیز به آتش‌نشانی این شهر مخابره شد.

رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد در این خصوص به کردپرس گفت: شب گذشته گزارش وقوع یک فقره آتش سوزی در باغ مکاییل مهاباد(پارک ملت) به سازمان رسید.

رحمان احمدی ادامه داد: در این آتش سوزی برگ های جمع آوری شده در بخشی از پارک آتش زده شده بود که خوشبختانه آتش با حضور به موقع آتش‌نشانان مهار و از سرایت آن به سایر بخش های باغ و درختان پاک جلوگیری شد.

شب گذشته بزرگترین بازارچه کالاهای خارجی مهاباد همزمان با وقوع آتش سوزی در باغ مکاییل این شهر طعمه حریق شد و حدود ۲۰ درصد از مغازه های بازارچه خاکستر شدند.

در این عملیات ۶۰ نفر از نیروهای آتش نشانی در محل حاضر شدند و آتش بعد از دو ساعت مهار شد.

گفتنی است صبح امروز امیر عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی به همراه مسئولان شهرستان ” فرماندار و شهردار ” از محل حادثه بازدید و در جریان آخرین وضعیت آتش سوزی و نحوه خدمات رسانی قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست