اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: با تلاش های صورت گرفته، بخش کثیری از دانش آموزان استان به شبکه شاد دسترسی پیدا کرده اند اما با توجه به شرایط مرزی و کوهستانی استان، ۲۷ درصد مناطق استان به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند.

«مهین منافی» سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان در دهمین نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد؛ اظهار داشت: مسئولیت در نظام تعلیم و تربیت یک امانت الهی است و تلاش خواهم کرد تمامی تجربیات معلمی خود را برای ارتقاء سطح شاخصهای آموزشی و پرورشی در سراسر استان به کار بندم.

او با بیان اینکه اطلس جغرافیای دسترسی دانش آموزان استان به انواع آموزش تهیه شده است؛ افزود: با تلاش های صورت گرفته، بیش از۷۰ درصد دانش آموزان استان به شبکه شاد دسترسی دارند.

منافی ادامه داد: با توجه به شرایط مرزی و کوهستانی استان، ۲۷درصد مناطق استان به اینترنت پر سرعت دسترسی ندارند و با توجه به اینکه اکثر مدارس استان روستایی است، استفاده از روشهای جایگزین همچون برگزاری جلسات رفع اشکال، ارائه جزوات و پکهای آموزشی و استفاده از بستر شبکه های ملی در دستور کار قرار دارد.

سرپرست جدید اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی دانش آموزان استان از انواع مختلف آموزش برخوردار هستند؛ ادامه داد: پوشش تحصیلی استان آذربایجان غربی در پایه های میانی  افزایش یافته است.

او بیان کرد: گروه های آموزشی نقطه عطف تحول در نظام تعلیم و تربیت و تولید محتواست، لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و جهش تولید تنها از طریق تربیت نیروی انسانی توانمند ممکن خواهد بود و این مهم در سایه تقویت نظام تعلیم و تربیت محقق خواهد شد.

منافی در پایان تصریح کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی استان، تعامل سازنده با اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در دستور کار قرار خواهد داشت

معاون وزیر آموزش و پرورش در ابتداین جلسه گفت: ۱۸میلیون کم سواد در کشور وجود دارد که به‌زودی نهضت جدید سوادآموزی ابلاغ می‌شود تا از رجعت کم سوادان به‌سمت بی‌سوادی پیشگیری شود.

 شاپور محمدزاده با بیان اینکه استان در حوزه سوادآموزی از استان‌های برتر و موفق است، افزود: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، بر اساس سرشماری سال ۹۵ آمار قابل توجهی بی سواد در کشور وجود دارد که باید با کار جهادی در راستای ریشه کنی بی سوادی قدم برداریم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص امسال و شیوع بیماری کرونا در سراسر کشور، آغاز سال تحصیلی جدید با ویژگی‌های خاص خود در ۱۵ شهریور ماه آغاز شد، اظهار کرد: به‌طور قطع آموزش حضوری کیفیت بیشتری دارد اما با توجه به شرایط کرونایی برای هر سه وضعیت سفید، زرد و قرمز دستورالعمل آموزشی تدوین و به استان‌های ابلاغ شد.

محمدزاده با بیان اینکه امروز با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، در بالغ بر ۱۱۰ هزار مدرسه کشور آموزش مجازی جریان دارد خاطر نشان کرد: اولویت نخست آموزش و پرورش، سلامت دانش آموزان و معلمان است و پس از آن تداوم آموزش مد نظر است.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور بیان کرد: تهیه اطلس جغرافیای دسترسی دانش آموزان به انواع آموزش در مناطق مختلف امری کلیدی جهت برنامه ریزی آموزشی است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور افزود: ۲۴ هزار نفر از آموزش دهنده‌های سوادآموزی پس از گذراندن دوره‌های دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش خواهند شد.

در این جلسه، با اهدا حکم وزیر آموزش و پرورش توسط معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، «مهین منافی» به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی منصوب و معرفی شد. پیش از این ابراهیم محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان را عهده دار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست