اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در جزیره اشک دریاچه ارومیه خبرداد.

امید یوسفی درگفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه بعد از تقریبا ۴۰ سال اولین مورد ثبت پلنگ زنده در استان را شاهدیم اظهار کرد:این پلنگ در طی چند روز اخیر و به تعداد سه بار پای یکی از آبشخورهای جزیره اشک دیده شده است.

وی با اشاره به وضعیت این پلنگ ایرانی مشاهده شده در جزیره اشک دریاچه ارومیه گفت: این پلنگ نر و کاملا سالم است و حدودا ۳ تا ۴ ساله با جثه ای بزرگ و سرحال است.

یوسفی بااشاره به شرایط جزیره اشک دریاچه ارومیه افزود: جزیره اشک با ۲۵۰۰ هکتار دومین جزیره بزرگ دریاچه ارومیه و دارای شرایط محیطی خوبی برای زندگی این پلنگ است و مورد تهدیدی برای آن وجود ندارد.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست آذربایجان غربی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی براحتمال وجود قلاده ای دیگر از این پلنگ در جزیره اشک گفت:فعلا فقط یک قلاده  دیده شده و به احتمال زیاد فقط همین یک قلاده با توجه به عادت جنس نر، که قلمرو طلب است ، و کیلومترها برای بزرگتر کردن قلمرو خودش راه میرود در این جزیره وجود داشته باشد.

یوسفی با اشاره به دلایل وجود این پلنگ در جزیره اشک گفت:علاوه بر وجود شرایط مناسب زیستی در این جزیره، امکان دارد که از یک تهدید فرار کرده و به جزیره اشک پناه برده باشد که نیازمند بررسی بیشتری است.

وی با اشاره به برنامه های اداره حفاظت محیط زیست برای انتقال این پلنگ ایرانی به مکانی دیگر تصریح کرد:فعلا برنامه اداره حفاظت مبنی برپایش دقیق توسط یک تیم کارشناسی قوی است ، چنانچه برای جمعیت حیات وحش جزیره مشکل ایجاد شود باید به محل امنی منتقل شود ولی اگه حضور برای جمعیت حیات وحش مثبت باشد باید به فکر اضافه کردن یه جفت برای این قلاده پلنگ ایرانی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست