اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری استان در دیدار اعضای شورای قضایی استان با استاندار جدید آذربایجان غربی ضمن تبریک انتصاب ایشان گفت : تعامل، هم افزایی و انسجام بین دستگاه ها قطعاً امور را هم تسریع و هم تسهیل می کند و خروجی و ثمره آن در حوزه های مختلف چه در بحث احقاق حق، چه در بحث اجرای عدالت و تامین امنیت مردم و اشتغال زایی و برون رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی که گریبان گیر جامعه است قطعاً موثر خواهد بود.
ناصر عتباتی افزود : ظرفیت های خوبی مانند شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد اقتصاد مقاومتی که یک اهرم اجرایی قوی محسوب می شوند می توانند در در حل مشکلات استان بسیار تاثیر گذار باشند همچنین شورای دستگاههای نظارتی استان هم در جهت حل و فصل مسائل مدیریتی و کمک و صیانت به مدیران ظرفیت‌های بالایی دارد.
رئیس کل دادگستری استان ادامه داد : ستاد پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همچنین کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری ، با کمک مجموعه های قضایی و اداری اتفاقات خیلی خوبی را رقم زده است و در حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی راکدو نیمه راکد و در حمایت از کارآفرینی و اشتغال زایی و گرفتن از دست بخش خصوصی و کارآفرینان اقتصادی نقش آفرین بوده است.
رئیس شورای قضایی استان ادامه داد : با کمک و حمایت دستگاه اجرایی و سایر عزیزان چه در کمیته قضایی و چه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید می توان یکی از مهمترین مشکلات که مشکل معیشتی است را تا حدود زیادی حل کرد چرا که در حوزه بزهکاری، آسیب های اجتماعی و خانوادگی نقش مهمی دارد و تعداد قابل توجهی از زندانیان واقعاً درگیر مسائل معیشتی اند و به خاطر همان نیازهای روزانه مرتکب بزهکاری شده اند.
عتباتی ادامه داد : در راستای صیانت از حقوق عامه مجموعه داستان‌های ما و دادستان مرکز استان پای کار هستند و برنامه های پیشگیری قابل توجهی در مقوله حقوق عامه در دستور کار هست و یکی از اقداماتی که در دادگستری استان صورت گرفته طراحی برنامه عملیاتی برای تمام حوزه های قضایی برای سال ۱۴۰۰ است که تمامی اهداف سند تحول قضایی در این برنامه دیده شده است.
مقام قضایی استان  تصریح کرد : برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و اداری به عنوان یکی از سیاست های اصلی دستگاه قضایی در دستور کار است و از ظرفیت‌هایی که وجود دارد استفاده خواهیم کرد، ولی نگاه پیشگیرانه، بازدارنده و حمایتی خواهد بود و ظرفیت سازمان بازرسی در این راستا کمک کننده است.
عتباتی به همکاری بین مجموعه دستگاه قضایی و اجرایی تاکید کرد و گفت : امیدواریم با کمک و تعامل بین دو مجموعه تدابیر پیشگیرانه ای در حوزه های مختلف اتخاذ گردد و با توجه به اینکه ریشه بسیاری از پرونده ها از ناحیه ادارات و ارگانهای دولتی تشکیل می شود و اگر مدیران به موقع به تکالیف و وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کنند و وظیفه صیانتی و مراقبتی خود را انجام دهند کار به وقوع جرم و تشکیل پرونده نخواهد رسید.
عتباتی در پایان ابراز امیدواری کرد : همدلی وتفاهم ووفاق بین دو دستگاه بشارت از توسعه وآبادانی استان دارد و حضور استاندار انقلابی وجهادی با سابقه درخشان مدیرتی روزهای خوبی را برای مردم استان در پی خواهد داشت.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت : هم اندیشی با دستگاه قضایی برای انجام بهتر امور از ضرورتهای استان است و اتحاد و همدلی و انسجام ضروریات امروزی کشور و استان است و پیشرفت در سایه اتحاد و تعامل و تفاهم حاصل می‌شود و این رویکرد دستگاه اجرایی استان می باشد.
معتمدیان ادامه داد : دستگاه قضایی در مبارزه با فساد بسیار خوب عمل نموده و همچنان این مبارزه ادامه خواهد داشت و باید منشاء و گلوگاه فساد شناسایی و خشکانده شود.
محمدصادق معتمدیان به فشار معیشتی و اقتصادی مردم اشاره و گفت : مردم کم درآمد و قشر ضعیف بسیار تحت فشار هستند و ما باید به مسائل اقتصادی و توجه به مناطق محروم بسیار فعال باشیم.
استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد : رویکرد ما باید برای روان سازی مقررات و فعال سازی و بالا بردن جسارت مدیران باشد و مدیران با شجاعت کارها را پیگیر باشند و برای حل مشکلات مردم تصمیم به موقع اتخاذ کنند.
وی افزود : مدیران انقلابی و جهادی باید مورد حمایت باشند، بحران تصمیم گیری یکی از مشکلات است، باید قدرت تصمیم گیری را بالا ببریم، گاهاً فرار از مشکلات هم وجود دارد که باید این موضوع با حضور در میدان عمل و در بین مردم حل شود، این تجربه موفق را داشته ایم و اقدام میدانی و حضور در بین مردم بسیار حائز اهمیت است.
معتمدیان ادامه داد، دشمن تلاش دارد با جنگ اقتصادی و فرهنگی که راه اندخته مردم را در مقابل نظام قرار دهد ، باید با هوشیاری و درایت این جنگ اقتصادی و فرهنگی را مدیریت کنیم و بهترین راه هم حل مشکلات معیشتی مردم می باشد.
استاندار با اشاره به اینکه مدیران این نظام باید ۲۴ ساعته در انجام وظایف و خدمت‌رسانی باشند گفت، وقتی کسی مسئولیتی قبول می کند باید تمام و کمال آن را انجام دهد.
معتمدیان در پایان، استان را یک استان برخوردار از ظرفیت های خوب اقتصادی و کشاورزی خواند و توسعه و رونق استان را تکلیف همه مدیران و مردم دانست و دستگاه قضایی را هم یکی از عوامل بسیار مهم در توسعه استان از همه ابعاد دانست و به راه اندازی واحدهای نیمه راکد و راکد با همکاری دو دستگاه تاکید کرد.
شایان ذکر است مجیدی دادستان مرکز استان ،محمدی مدیر کل زندانهای استان و برخی از اعضای شورای قضایی استان هم مطالبی را بیان و برای استاندار جدید آرزوی توفیق نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست