اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان معادل ۴۰ درصد پرداخت شده است.

 رسول جلیلی در جمع خبرنگاران افزود: مطالبه کشاورزانی که محصولات خود را به مراکز خرید گندم تحویل داده‌اند، در حال پرداخت است و این روند تا اتمام زمان خرید و تسویه حساب ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه از آغاز فصل برداشت تاکنون بیش از ۱۸۶ هزارو ۵۰۰ تن گندم از زارعان استان به صورت تضمینی خریداری شده است، گفت: علاوه بر این میزان گندم خریداری شده، ۷ هزار و ۵۰۰ تن نیز به صورت بذری و ۴ هزار تن به صورت توافقی خریداری شده است .

جلیلی با بیان اینکه برای سهولت در خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان، ۶۴ مرکز خرید راه‌اندازی شده است ، ادامه داد: مراکز خرید استان از ساعت هشت صبح تا هشت عصر فعال است و خرید گندم از کشاورزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه بهره برداران انجام می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از مجموع ۱۱۰۰ دستگاه کمباین مورد استفاده در برداشت گندم در استان، ۸۵۰ دستگاه بومی و بقیه مهاجر است، اضافه کرد: ۳۵۰۰ دستگاه دروگر نیز در مزارع گندم استان به کارگیری شده است .

او ادامه داد: محصول ۷۰ درصد از گندم زارهای دیم و ۵۵ تا ۶۰ درصد از مزارع گندم آبی استان برداشت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گفته جلیلی؛ امسال با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در حدود ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم پیش بینی می شود که ۵۱۴ هزار تن گندم به مراکز خرید دولتی استان توسط گندمکاران تحویل داده شود.

این مسئول از گندمکاران آذربایجان‌غربی خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید وفروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند و از انبار کردن گندم به امید افزایش قمیت خرید تضمینی خودداری کنند ،چون در صورت آلوده شدن گندم به آفت انباری، گندم با افت شدید قیمت به فروش می‌رسد.

جلیلی تاکید کرد: امسال ۳۸۰ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی به کشت گندم اختصاص یافته که از این مقدر ۲۹۰ هزار هکتار به صورت دیم و ۹۰ هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت شده است .

او اضافه کرد: در مراکز خرید دولتی بنر نحوه خرید تضمینی گندم اطلاع رسانی شده است و با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا در تمامی مراکز پروتکل های بهداشتی باید رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست