اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر صنعت، معدن و تجارت درجلسه در نشست با فعالان اقتصادی و صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت صادرات محصولاتی همچون سیب گفت: باید در ابتدا میزان تولید و میزان مصرف داخلی مشخص و سپس اقدام به صادرات محصول مازاد شود.

رضا رحمانی افزود: تأمین نیاز بازار باید در اولویت باشد و در نهایت بعد از این امر می‌توان اقدام به صادرات کرد.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز گفت: این امر می‌تواند واردات و قاچاق را حذف و مسئله صادرات را توجیه پذیر کند.

وی تاکید کرد: وزارت صنعتصنعت، معدن و تجارت حافظ منافع حدود ۸۵ هزار واحد تولیدی، ۱۰ هزار معدن و سه میلیون واحد صنفی است و از حقوق این بخش حمایت می‌کند.

او با اشاره به مشکل بازگشت ارز اظهار داشت: مسؤولان استانی مسئله را پیگیری کنند و هر جا و با هر کس لازم باشد، هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم.

استاندار آذربایجان‌غربی هم گفت: ممنوعیت صادرات سیب در یک بازه زمانی منجر شد تا به محصول آسیب وارد شود و فعالان این بخش متضرر شدند.

محمدمهدی شهریاری افزود: ممنوعیت صادرات سیب باعث شد که محصول در سردخانه آسیب ببیند و فعالان مجبور شدند تا سیب را به صورت محصول صنعتی صادر کنند.

وی بیان کرد: از حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن سیب تولیدی آذربایجان غربی باید حدود ۸۰۰ هزار تن آن صادر شود و باید مسؤولان نسبت به این امر توجه کنند.

وی پیمان سپاری و مسئله بازگشت ارز را از دیگر مشکلات حوزه صنعت مطرح کرد و افزود: رسیدگی به این امر و حل آن نیازمند توجه جدی مسؤولان کشوری است.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: خودتحریمی در شرایط کنونی بدترین مسئله است و باید مسؤولان نسبت به ترخیص کالاهایی که در برخی گمرکات مانده اقدام کنند تا چرخه اشتغال و اقتصاد کشور حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه نیز با اشاره به اینکه داشتن مرز مشترک با کشورهای خارجی فرصت مناسبی برای توسعه اقتصادی است، گفت: می‌توان از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

حسن انتظار ادامه داد: نوسانات قیمت یکی از معضلات اصلی امروز تولید کنندگان و صادرکنندگان است و امروز صادرات نبض اقتصادی کشور است.

به گزارش ایرنا ؛ وی بیان کرد: اگر صادرات صورت نگیرد نمی‌توان مملکت را اداره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست