اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ساختمان جدید پزشکی قانونی آذربایجان غربی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع در ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیر بنا احداث شده است.

آیدین رحمانی در آیین افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی استان، با قدردانی از حضور پرشور مردم در رهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: به برکت خون شهدا امنیت پایدار در سراسر کشور ما برقرار است و با وجود شرایط سخت اقتصادی و تحریم های ظالمانه استکبار جهانی علیه کشورمان، مردم ایران اسلامی با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن حمایت خود را از نظام اسلامی و آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی نشان دادند.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد مردم ایران اسلامی با وجود سختی ها و مشکلات اقتصادی در کنار حاکمیت قرار دارند و با وحدت و همدلی مشکلات را حل خواهند کرد.

بهره‌برداری از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال طرح طی سال جاری در آذربایجان‌غربی

 

رحمانی  با ارائه گزارشی از افتتاح طرح های مختلف در این ایام مبارک، گفت:  در دهه مبارک فجر امسال ۵۹۴ پروژه عمرانی و اقتصادی و خدماتی در استان افتتاح و کلنگ زنی شده  و برای بهره برداری  و کلنگ زنی  این تعداد طرح در مجموع بیش از  ۲۱ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه و پیش بینی شده است که با بهره برداری از این پروژه ها ۲ هزار و ۷۴۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد:  با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان ، بسیاری از طرح های افتتاح شده در دهه مبارک فجر در حوزه زیر ساخت های توسعه در استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در حوزه های مختلف در استان به بهره برداری رسیده که این تعداد و اعتبار در آذربایجان غربی بی نظیر است.

به گزارش روابط عمومی ؛ او در ادامه سخنان خود با تاکید بر نقش موثر پزشکی قانونی در جلسات کمیسیون ایمنی راههای استان، ادامه داد: تمامی تلاش استان در کمیسیون ایمنی راه ها کاهش تصادفات جاده ای است و پزشکی قانونی می تواند با ارائه آمارهای موجود و تحلیل های مربوطه نقش موثری را در تصمیمات این کمیسیون ایفا کند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حال حاضر ۳۷۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور فعال است ولی نبود مراکز مربوط به این نهاد در بسیاری از شهرستان‌ها، از چالش های اساسی این سازمان برای ارائه خدمات بهتر به مردم است.

عباس مسجدی آرانی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ شهرستان کشور مرکز پزشکی قانونی ندارند و در صورت نیاز، مردم باید فاصله طولانی حداقل ۸۰ کیلومتری را تا نزدیک‌ترین مرکز پزشکی قانونی طی کنند.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی در سال ۱۳۹۷ با توجه به حجم عملکرد و خدمات، توانست ۲.۵ میلیون نظر کارشناسی صادر کند که ۸۵ درصد در حوزه معاینات، ۱۰ درصد در بخش آزمایشگاه و پنج درصد در حوزه معاینه اجساد بود.

او بیان کرد: هر پزشک این سازمان  ۲.۵ برابر حد استاندارد خود خدمات در زمان اداری، بعدازظهر و شب ارایه و در صحنه جرم حضور پیدا می‌کند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: در حال حاضر، هشت استان کشور مجهز به آزمایشگاه تشخیص  DNA فعال است که خدمات لازم را ارائه می دهد.

مسجدی آرانی افزود: در جریان سقوط هواپیمایی اوکراینی تیم‌های کارشناسی که از کانادا و انگلیس آمده بودند، از عملکرد و پیشرفت حوزه پزشکی قانونی ایران تعجب کرده بودند که این نشان از پیشرو بودن این بخش دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: ساختمان جدید این نهاد در زمینی به مساحت سه‌هزار مترمربع  از سال ۱۳۹۲ در حال احداث است.

 

رسول روشنی افزود: این ساختمان در ۲ فاز معاینات و اداری و بلوک آزمایشگاه در دست احداث است که فاز نخست آن امروز، در پنج طبقه و با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.

اواضافه کرد: ساختمان جدید پزشکی قانونی استان جزء پروژه های ملی محسوب می‌شود و فاز دوم این ساختمان که شامل بلوک آزمایشگاه و تشریح است، به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت نیاز دارد.

وی بیان کرد: سالن تشریح شهرستان خوی نیز که با هدف پوشش شهرهای شمال استان در دست احداث است، در صورت تامین اعتبار تا سال آینده افتتاح می‌شود.

او اظهار داشت: ۱۶ مرکز پزشکی قانونی با فعالیت ۳۵ پزشک در استان فعال است.

ساختمان جدید پزشکی قانونی استان در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع  از سال ۱۳۹۲ در حال احداث بود؛ این ساختمان در ۲ فاز معاینات و اداری و بلوک آزمایشگاه در دست احداث است که فاز نخست آن امروز در پنج طبقه و با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست