اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس هیئت مدیره صنفی سردخانه های آذربایجان غربی از انباشت ۷۳۰ هزار تن سیب در سردخانه های استان خبرداد.

مراد آقابالازاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت سیب انبار شده در سردخانه های استان افزود: طی آمار بدست آمده از سردخانه های طی یک ماه گذشته ۷۶۰ هزار تن سیب ذخیره شده بود که با خروج سیب برای مصارف شب یلدا و بازار در حال حاضر حدود ۷۳۰ هزار تن سیب در سردخانه ها انبار شده است.

وی ادامه داد: از میان انواع سیب ذخیره شده ۶۰ درصد قرمز و مابقی زرد است.

آقابالازاده تصریح کرد: سیب ذخیره شده در سردخانه های استان طی سال گذشته در حدود ۳۵۰ هزار تن بوده که در مقایسه با سال گذشته میزان سیب انبار شده امسال ۲ برابر است.

رئیس هیئت مدیره امور صنفی سردخانه های آذربایجان غربی با اشاره به مشکل صادرات سیب استان تصریح کرد: موضوع پیمان سپاری ارزی از مهمترین موانع صادرات است که امیدواریم این مساله با پیگیری های لازم مسئولان حل شود.

آقابالازده با بیان اینکه پاکستان بهترین مقصد سیب قرمز استان است، افزود: افغانستان، ترکمنستان و عراق نیز از دیگر مقاصد صادرات سیب استان است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۷۰ واحد سردخانه با ظرفیت یک میلیون تن در استان تصریح کرد: با توجه به سال بارآوری سیب و انبار میزان اعلام شده هنوز ۲۵۰ هزار تن از ظرفیت خالی است لذا صدور مجوز احداث سردخانه جدید در استان به صرفه نیست.

آقابالازاده ادامه داد: در حدود ۲۵ درصد از سردخانه های استان نیازمند نوسازی است که لازم است بجای صدور مجوز احداث سردخانه جدید اعتبار برای خرید دستگاههای جدید در این سردخانه ها تامین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست