اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان کشتارگاه شهرداری ارومیه گفت: بزودی کشتارگاه با احداث کشتارگاه جدید صنعتی در جاده شهید کلانتری به خارج از شهر انتقال می یابد.
حسین زورآزما افزود: با راه اندازی کشتارگاه جدید به مساحت۲ هکتار کشتارگاه فعلی تخلیه و به محل جدید در جاده شهید کلانتری ارومیه منتقل می شود.
وی با اشاره به اقدامات کشتارگاه گفت:  در جریان سال ۹۶ کشتارگاه موفق به راه اندازی پیش سرد کن و دستگاه سیرابی پاک کن با قیمت مناسب توسط پرسنل کشتارگاه شده است.
زورآزما عنوان کرد: متاسفانه بعلت کمبود نقدینگی مردم و بالا بودن قیمت گوشت سطح کشتار شدید افت کرده و این واحد دچار مشکل در امر بازسازی، مرمت و پرداخت حقوق کارکنان شده است.
وی با بیان اینکه عدم رعایت مسائل بهداشتی در کشتارگاه قابل اغماض نیست، بیان کرد : در جریان کشتار نیاز به نظافت و ضد عفونی سالن ها لازم و ضروری است و پرسنل دامپزشک ارومیه به تعداد ۵ نفر در امر بازرسی احشام فعالیت دارند و تمامی لاشه ها بعد از اتمام بازرسی و مصدوم کردن ضبطی ها، با ۸ دستگاه یخچالدار اقدام به توزیع لاشه در سطح شهر می شود .
رئیس سازمان کشتارگاه شهرداری ارومیه بیان کرد: در ۶ماهه نخست امسال تعداد ۱۰ هزارو ۴۰۰ راس گوسفند، یک هزارو ۴۴۱ راس بز، تعداد ۵ هزارو ۸۹۸ گاو و تعداد ۹۹۳ راس گاومیش در کشتارگاه شهرداری ارومیه ذبح ، فرآوری و توزیع شده است.
وی با بیان اینکه در گذشته دام ها بعد از ذبح شدن در همان روز به بازار عرضه می شد ، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۸ ساعت بعد از ذبح و بعد از انجام معاینات لازم عرضه می شود که این امر موجب شد بیماری احتمالی دام ها شناسایی و از عرضه گوشت ناسالم به مردم جلوگیری شود .
رئیس سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری ارومیه با بیان اینکه همشهریان باید از گوشت های ممهور به مهر دامپزشکی با هدف جلوگیری از به خطر افتادن بهداشت و سلامت جامعه استفاده کنند، توصیه کرد:  همشهریان از خرید و استفاده گوشت دام های کشتار شده در خارج از محل کشتارگاه صنعتی و فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست