اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : بازرس کل قضایی آذربایجان‌غربی گفت: از بین شکایات ثبت شده در سامانه ۱۳۶، ۵۹۷ گزارش مربوط به عملکرد دستگاهها، ۱۳۱۰ مورد گزارش فساد بوده که در این راستا ۱۷۸ پرونده فساد نیز تشکیل شده است.

روح اله محبوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه رویکرد سازمان تغییر بازرسی ها از روش سنتی به سمت مدرن است، اظهار کرد: شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت های خدمات رسان شامل آب، برق و گاز ازجمله اداراتی است که بیشترین شکایت ها را داشته اند.

محبوبی با بیان اینکه شکایت های دریافتی باید در مدت یک ماه توسط دستگاه مربوطه پاسخ داده شود، ادامه داد: در صورت قانع نشدن شاکی، در این خصوص پرونده تشکیل می شود و در این خصوص ۵۷۵ مورد به اتمام رسیده و بقیه در دست انجام است.

او اجرایی نشدن برخی قوانین، محدودیت اختیارات مدیران استانی را از چالشهای موجود در حوزه بازرسی دانست.

بازرس کل قضایی استان، اظهار کرد: مقرر شده است از بین ۲۱۰ موضوع شناسایی شده به عنوان چالشها و بسترهای فساد، ۲۷ مورد جهت بررسی استانی ابلاغ شده است که بررسی الگوی کشت، کانون‌های گرد و غبار نمونه‌ای از این موارد است.

او اظهار کرد: پیگیری اتمام پروژه‌های نیمه تمام بخصوص در مناطق محروم و بازرسی از واحدهای تولیدی و معادن استان با توجه به وجود دو معدن طلا در استان به جد در دستور کار قرار دارد.

محبوبی اظهار کرد: برخی پروژه ها از جمله پروژه اصلاح نژاد دامی و مرغ بومی به خاطر مدیریت ضعیف در حال از بین رفتن است که در این موارد سازمان بازرسی استان ورود کرده است.

او در پایان با اشاره به فعالیت سامانه گویای ۱۳۶ جهت اعلام شکایات و تخلفات، گفت: از زمان طراحی سامانه مذکور تاکنون ۱۹۰۷ مورد شکایت و گزارش مردمی در این سامانه ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست