اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: شرکت «نوند سلامت» از واحدهای مستقر در این پارک که در زمینه تولید کیت‌های آزمایشگاهی فعال است توانست برای نخستین بار در کشور، کیت تشخیص متانول را تولید کند.

علی‌محمد نیکبخت به ایرنا افزود: این کیت تکنیکی ساده بوده و می‌تواند در زمان کمتر از پنج دقیقه متانول را در نمونه مورد نظر شناسایی کند.

او تاکید کرد: متانول مایع نوعی الکل بوده و برای مصارف صنعتی تولید می‌شود که اگرچه با داشتن خاصیت ضدعفونی و پاک کنندگی شناخته می‌شود اما علاوه بر ضعیف‌تر بودن قابلیت آن در مقابل اتانول برای انسان بسیار سمی است.

نیکبخت ادامه داد: از این رو تمامی مواد الکلی که به صورت مستقیم در تماس با پوست، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش انسان هستند باید عاری از متانول باشند و کیت حاضر در تشخیص متانول در مایعات کمک می‌کند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: این واحد دانش بنیان توانایی تولید ۶ هزار کیت در ماه را دارد و در صورت تامین اعتبار قادر است این ظرفیت را تا سه برابر قابل افزایش دهد.

نیکبخت افزود: هر بسته بندی ۱۰ تستی این ۷۵ هزار تومان قیمت دارد و در حال حاضر برای ۱۲ استان کشور کیت نمونه آن ارسال شده تا ثبت سفارش آن صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست