اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از عزم و برنامه جدی دستگاه قضایی برای حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری در استان خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار برنامه تلویزیون ایران ساخت شبکه سیمای آذربایجان غربی به اقدامات دستگاه قضایی استان در حمایت از واحدهای تولیدی اشاره و گفت : دستگاه قضایی استان عزم جدی و برنامه مدونی در امر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در استان داشته و دارد، خصوصاً اینکه سال جاری به فرمان مقام معظم رهبری (مد ظله عالی) به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری گردیده است و نشان از بینش معظم له که ریشه رفع تمامی مشکلات و شکستن تحریم های ظالمانه را در نگاه به تولید داخلی و به حرکت درآوردن چرخ های واحدهای تولیدی دارد.

عتباتی ادامه داد : یکی از ثمرات و فواید راه اندازی واحدهای تولیدی، اشتغال زایی است، اشتغال خود تاثیر مستقیم بر کاهش بزه و آسیب های اجتماعی دارد، چرا که بسیاری از بزه های کم اهمیت به دلیل تامین معاش صورت می پذیرد.

وی افزود : دستگاه قضایی استان عمیقاً بر این باور است که درب هر واحد تولیدی که باز شود درب زندانی بسته خواهد شد، از این رو ستادی به نام ستاد پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی استان به منظور رفع مشکل و راه اندازی چرخه تولید واحدهای راکد و نیمه راکد سطح استان در دادگستری تشکیل گردیده است که با شناسایی این واحدها و بازدید میدانی از آنها، کاملاً در جریان مشکلات و وضعیت آنها قرار گرفته و با دعوت از مالکین و نمایندگان نهادها و ارگانهای مرتبط مشکلات این واحدها در جلسات ستاد مطرح و با ارائه راهکارهای عملیاتی و تصویب مصوباتی سعی در رفع این مشکلات دارد.

عتباتی شرط اطلاع و آگاهی مدیران از مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی را بازدید میدانی و مشاهده توسط مدیر دانست و صرف کاغذ بازی و پشت میز نشینی را برای حل معضلات مردم و واحدهای تولیدی کافی ندانست.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد : از خردادماه سال جاری تاکنون ۱۶ بازدید میدانی از واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد انجام گرفته و تعداد ۱۴ جلسه کمیته قضایی حمایت از سرمایه گذاری استان تشکیل که حاصل آن تصویب ۴۱ مصوبه اجرایی برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری در استان  بوده است.

رئیس عدلیه استان به عنوان مثال به رفع مشکلات سه واحد تولیدی که در زمینه دفع پساب دچار مشکل شده بودند و با تدبیر قضایی مشکل آنها حل و تبدیل به یک فرصت برای اهل منطقه و بخش خصوصی گردید خبر داد و نیز به حل قسمت اعظمی از مشکلات مجتمع فولاد ارومیه که اشتغالزایی حدودا ۲۰۰۰ هزار نفری را به همراه خواهد داشت اشاره و همچنین کمک به افزایش تولید در کارخانه آذرشهد ارومیه و افزایش کارکنان آن تا سقف  ۱۰۰۰نفر را نیز بیان و به برخی اقدامات موثر کمیته حمایت از سرمایه گذاری اشاره نمود.

عتباتی در پایان اظهار داشت : واحدهای تولیدی استان که به دلیل مشکلاتی از چرخه تولید باز ایستاده اند و یا دچار مشکل شده اند می توانند درخواست خود را برای طرح مشکل آنها در ستاد پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی به روابط عمومی دادگستری استان تقدیم نمایند تا با بررسی های مقدماتی و در صورت لزوم طرح مشکلات این واحدهای تولیدی در کمیته قضایی حمایت از سرمایه گذاری، نسبت به رفع آنها اقدام گردد.

شایان ذکر است این برنامه تلویزونی ظرف ایام آتی از شبکه استانی و شبکه ملی شما به نمایش در خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست