اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: مدرسه سازی برای کودکان استثنایی مشارکت های مردمی و خیران را می طلبد و باید مردم و افراد خیر در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند.

علی مصطفوی در جلسه کارگروه زن و خانواده آذربایجان غربی افزود: دولت به تنهایی توان حل تمامی مشکلات را ندارد بلکه حل بسیاری از مشکلات از جمله مدرسه سازی برای کودکان استثنایی باید با همراهی مردم صورت گیرد.

وی با اشاره به کمک ۲ میلیون یورویی یک خیّر مقیم آلمان برای خرید دستگاه ویژه درمان بیماران سرطانی در ارومیه اضافه کرد: اقدام این خیّر باعث شد تا یک استان، منطقه و شمال غرب کشور از دستگاه مورد نیاز بیماران سرطانی بهره مند شود.

وی بیان کرد: خیلی از خانواده ها درگیر مشکلات مربوط به کودکان استثنایی هستند و آن را تحمل می کنند و بر همین اساس همراهی مردم کمک بزرگی در برداشتن این بار از دوش خانواده ها می کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه به طرح سلامت بانوان شاغل اشاره کرد و افزود: برای اولین بار درکشور، آیین نامه سلامت بانوان در این استان به نگارش درآمد.

شهلا تاجفر ادامه داد: این طرح به صورت پایلوت در شهرستان نقده اجرا شد و در صورت دریافت نتایج مناسب، در سایر شهرستان ها نیز اجرا می شود.

وی اجرای طرح روان شناسی دانش آموزان در ۹ شهرستان و ۲۷ مدرسه، طرح پایش سلامت بانوان شاغل استانداری، طرح کودکان آرام و والدین شاد، طرح تاب آوری اجتماعی و اقتصادی خانواده ها و تهیه اطلس زنان نامی استان را از جمله اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: خانواده های آسیب پذیر باید شناسایی شده و میزان نیاز آنها به آموزش، فعالیت های حرفه ای و تعداد آنها در شهر و روستا نیز مشخص شود.

حجت الاسلام دکتر ناصر خدایاری ادامه داد: توجه به سرپرستان خانوارها در اولویت قرار گرفته و سرمنشا آسیب های اجتماعی شناسایی شود.

وی بیان کرد: برای نهاد خانواده ها باید برنامه ریزی کرده و کاری کنیم بودجه ایی که صرف قاضی و دادگاه می شود برای آموزش، سلامت و اشتغال زنان و مردان هزینه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست