اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : روند کاهشی شیوع کرونا و تعداد بستری‌شدگان در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی با سرعت بسیار خوبی ادامه دارد که البته این امر در شهرستان‌های مختلف با افت و خیزهایی همراه است و با وجود بهبود وضعیت در بسیاری از مناطق، همچنان خطر خیز دوباره بیماری در استان احساس می‌شود.به گزارش ایرنا، حدود ۱۱ ماه از آغاز شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور و به تبع آن در آذربایجان غربی می گذرد که در این مدت، سه خیز قابل توجه شیوع پشت سر گذاشته شده است.

آذربایجان غربی که همواره یکی از استان‌های با شیوع بالا در کشور بوده و در حال حاضر نیز حدود ۷.۷ درصد کل مبتلایان به کرونا در کشور و ۶ درصد فوتی های ناشی از این ویروس را در اختیار دارد، در اواخر آذرماه سومین خیز را نظیر کشور پشت سر گذاشت و روند کاهشی ابتلا و مرگ و میر آغاز شد.

در حالی که تعداد روزانه بستری شدگان در برخی روزها حتی در آذربایجان غربی به بیش از ۳۰۰ نفر در دوران خیز می‌رسید و مرگ و میر ها نیز از ۴۰ نفر بالا می‌رفت، با آغاز روند کاهشی حتی شاهد بستری شدن روزانه ۳۰ نفر نیز در استان بودیم و در ۲ روز زمستانی هم، تعداد فوتی ها به صفر رسید که خبر بسیار خوشایندی برای استان بود.

هم اینک تعداد کل بستری ها در استان به کمتر از ۲۰ درصد بستری شدگان در روزهای اوج کرونایی رسیده و روند افزایشی مرگ و میرهای ناشی از کرونا نیز به کمتر از یک دهم کاهش یافته است.

البته با وجود این آمارهای امیدوارکننده، همچنان باید به رعایت پروتکل های بهداشتی همت ویژه در جامعه وجود داشته باشد تا شاهد مشکلات ناشی از خیز چهارم کرونا در آینده نباشیم.

اهتمام ویژه برای تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی در آذربایجان غربی ضروری است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: یکی از مهمترین اقدامات در راستای جلوگیری از خیز چندین باره کرونا در استان، خودمراقبتی و رعایت موارد بهداشتی است که باید در دستور کار همه مردم و مسوولان باشد.

دکتر جواد آقازاده افزود: نباید هیچ سهل انگاری در خصوص عادی شدن وضعیت داشته باشیم تا روند کاهشی همچنان ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت مناسبی نسبت به ماه های گذشته در آذربایجان غربی وجود دارد ولی این روند باید تداوم داشته باشد تا وضعیت صعودی در ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا نداشته باشیم.

روند کاهشی شیوع کرونا در آذربایجان غربی متوقف شده است

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: روند کاهشی شیوع کرونا که طی هفته های گذشته در آذربایجان غربی شاهد آن بودیم، متوقف شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت ثابتی را در این استان نظیر بسیاری از استان های دیگر در خصوص  شیوع کرونا شاهد هستیم.

وی تاکید کرد: همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی، یک ضرورت اساسی برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ در کشور و آذربایجان غربی است.

آبی شدن وضعیت شیوع کرونا در ۱۱ شهرستان آذربایجان‌غربی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طبق آخرین بررسی‌های صورت گرفته، وضعیت شیوع کرونا در ۱۱ شهرستان شمال و جنوب استان به صورت آبی درآمده و ۶ شهرستان دیگر همچنان زرد است.

علی مصطفوی افزود: آبی ‌شدن وضعیت این تعداد از شهرستان‌های ۱۷ گانه آذربایجان‌غربی نتیجه اجرای محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان است.

وی اضافه کرد: هم اینک ماکو، شوط، پلدشت، چایپاره و چالدران در شمال آذربایجان غربی و بوکان، سردشت، پیرانشهر، تکاب، شاهین‌دژ و اشنویه در جنوب استان جزو شهرستان‌های با وضعیت آبی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنان وضعیت شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب، مهاباد، سلماس و نقده زرد است ولی امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها و تداوم اجرای محدودیت‌ها وضعیت آنها نیز آبی شود.

تکرار روز زمستانی بدون فوتی کرونایی برای بار دوم در آذربایجان‌غربی

مسوول اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا آذربایجان‌غربی نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه گزارشی مبنی بر فوت کرونایی در استان طی ۲۴ ساعت گذشته دریافت نشد، گفت: طبق آخرین آمار، ۳۳۷ نفر با تشخیص سندرم حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری بوده و اقدامات درمانی بر روی آنان در حال انجام است.

علی احمد آقاپور افزود: از این تعداد، ۱۹۲ نفر مشکوک به کرونا و ۱۴۵ نفر نیز مبتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر همچنین ۱۲۰ نفر در مراکز درمانی تحت مراقبت های ویژه و ۳۰ نفر نیز متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد ابتلای ۱۸۲ نفر به بیماری کووید ۱۹ در استان بودیم که از این تعداد ۶۰ نفر از جمله ۲۸ نفر در ارومیه بستری شده و فوتی نداشتیم.

مسوول اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تاکنون سه هزار و ۴۷۳ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده و ۱۰۲ هزار و ۸۵۹ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

آقاپور گفت: برای ایجاد روند کاهشی مستمر و کاهش بستری شدگان، مبتلایان و فوت شدگان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹، رعایت مستمر موارد بهداشتی و خودداری از دورهمی های خانوادگی یک ضرورت اساسی به شمار می رود.

بررسی های چند روز گذشته در آذربایجان غربی نشان می‌دهد روند نزولی در ابتلا، بستری و فوتی های ناشی از کرونا در همه کشور و به تبع آن در این استان ادامه دارد.

با اضافه شدن واکسیناسیون نیز این امر سرعت بیشتری خواهد گرفت که البته نقطه طلایی رسیدن به این موفقیت، صبر مردم و رعایت مستمر و همیشگی شیوه های پیشگیرانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست