اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز  : عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم که همگی از چهره های علمی، فرهنگی و دانشگاهی هستند، نشان داد رویکرد اصلی انتخاب کابینه دولت سیزدهم شایسته سالاری است.

یعقوب رضازاده افزود: در لیست ارائه شده به مجلس نام افراد کاردان و با سابقه‌ای دیده می شود که سابقه وزارت و یا مدیریت در سطح کلان را در کارنامه خود دارند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیگر زمان آزمون و خطا گذشته است و باید به کسانی اعتماد کرد که تجربه کافی دارند، گفت: شرایط اقتصادی کشور به افراد با برنامه، متعهد و با صلاحیت و کفایت نیاز دارد، کسانی که برای برون رفت از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی برنامه داشته باشند.

رضازاده ادامه داد: کشور به مدیرانی نیاز دارد که بدانند چگونه می‌خواهند مشکلاتی همچون وضعیت اقتصادی و تورم را ساماندهی کنند؛ برای حل مشکلات به حضور وزیران قدرتمند، با تجربه و شایسته نیاز داریم که خود را وقف کشور کنند.

وی اظهارکرد: در پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب خطاب به مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم در اقدامی انقلابی و توام با دقت صلاحیت وزیران پیشنهادی را بررسی و در خصوص رای اعتماد تصمیم می‌گیرند که امیدواریم کارنامه خوبی از مجلس یازدهم به یادگار باقی بماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید برنامه دقیق و مدونی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور داشته باشد، گفت: تیم اقتصادی دولت باید هماهنگ و همسو انتخاب شوند تا این برنامه‌ها را به صورت دقیق عملیاتی کنند چرا که اگر تیم اقتصادی دولت با یکدیگر هماهنگ نباشند، مشکلات اقتصادی کشور ادامه پیدا می‌کند.

رضازاده تاکید کرد: برآورد وضعیت آینده کرونا و راهکارهای پیشگیری و نحوه مواجهه با انواع جهش‌یافته ویروس، ساز و کارهای حمایت از کسب و کارهای متضرر از کرونا، نحوه حمایت شایسته از کادر درمان ، انتظارات مردم از وزیران دولت جدید است.

وی با برشمردن مهمترین مشکلات و آسیب‌های اجتماعی فراگیر که نیازمند رسیدگی فوری دولت سیزدهم هستند، بیان کرد: مشکلاتی مثل طلاق، اعتیاد، بار منفی عدم اقبال جوانان به ازدواج و بی‌انگیزگی آنان برای این امر و تاثیر آشکارش بر افزایش دیگر آسیب‌های اجتماعی، در رأس این چالش‌ها قرار دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: در کنار این‌ها بیکاری و انسدادی که با بخشنامه‌ها و قوانین دست‌ و پاگیر برای بنگاه‌های زودبازده ایجاد شده نیز بخش مهمی از دیگر مشکلاتی است که دولت سیزدهم باید با آنها دست‌ و پنجه نرم کند.

جزییات روند بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم

رضازاده درباره روند بررسی صلاحیت و برنامه های وزیران پیشنهادی دولت در مجلس گفت: طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، رییس جمهوری ۲ هفته بعد از مراسم تنفیذ فرصت دارد اسامی وزرای پیشنهادی را اعلام کند و بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تسریع در شکل گیری دولت، رییس جمهوری اسامی وزیران پیشنهادی را یک هفته پیش از پایان مهلت قانونی اعلام کردند.

وی افزود: بدین ترتیب روز شنبه ۲۳ مردادماه اسامی وزیران پیشنهادی اعلام وصول خواهد شد و پس از آن طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس عمل خواهیم کرد و برنامه وزیران پیشنهادی به مدت یک هفته در کمیسیون‌های مجلس بررسی خواهد شد. نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه‌ای در مجلس راه‌اندازی شده که وزیران پیشنهادی باید سوابق، برنامه‌ها، کارنامه‌ و سوابق تحصیلی خود را در این سامانه بارگذاری کنند و این سامانه مورد استفاده نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

رضازاده افزود: وزیران پیشنهادی برای معرفی برنامه‌های خود در کمیسیون‌های تخصصی حضور خواهند یافت و در مدت یک هفته بررسی‌ها در کمیسیون‌های مجلس صورت خواهد گرفت و پس از یک هفته نتیجه بررسی کمیسیون‌ها در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست