اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از مردم خواست تا در صورت مشاهده احداث بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی باغی و زراعی موارد را از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش کنند؛ همچنین قبل از هرگونه احداث بنا در اراضی کشاورزی از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مربوطه و کارشناسان، مشاوره دریافت کنند.

آوای مرز : رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۲۲۳ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در راستای اجرای قانون حفظ کاربری طی سال جاری در استان شناسایی شد.

خسرو شهبازی تاکید کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی از عمده‌ مشکلات اساسی بخش کشاورزی محسوب می‌شود که این امر سبب نابودی بخش اعظمی از اراضی کشاورزی شده و از دیدگاه امنیت غذایی، خودکفایی و اشتغال پایدار جامعه روستایی، پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

او افزود: در سال جاری در سطح استان و در راستای قانون حفظ کاربری، بیش از ۸۶۰ مورد قلع و قمع تغییر کاربری غیرمجاز در استان اجرایی شده است که تعداد۶۶۲ مورد قلع و قمع به مساحت ۸ هکتار با منشاء تبصره ۲ ماده ۱۰ و به تعداد ۲۰۷ مورد حکم قطعی با منشاء ماده ۳ و به مساحت ۵.۵۲ هکتار است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از راه‌های ایجاد تعادل بین جمعیت و تولید مواد غذایی پایدار، گسترش فعالیت‌های کشاورزی از طریق حفظ خاک و زمین‌های کشاورزی با کاربری‌های زراعی و باغی است.

شهبازی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و انجام تمهیدهای لازم برای ساماندهی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی نقش غیرقابل انکاری را در توسعه پایدار کشاورزی و متوازن جامعه دارد، ادامه داد: حفاظت از خاک زراعی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است که به نوبه خود بیشترین میزان حساسیت و دقت عمل و قاطعیت در این امر صرف می‌شود تا شاهد از بین رفتن خاک زراعی در استان آذربایجان غربی نباشیم.

او از مردم خواست تا در صورت مشاهده احداث بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی باغی و زراعی موارد را از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش کنند؛ همچنین قبل از هرگونه احداث بنا در اراضی کشاورزی از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مربوطه و کارشناسان، مشاوره دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست