اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید با افزایش نظارت و بازرسی ها نقش واسطه ها در این بخش کمرنگ و حذف شود و با به کارگیری بازرسان افتخاری و مشارکت مردمی می توان خلا نظارت و بازرسی در این بخش را جبران کرد.

عباداله اکبری در همایش قرارگاه امنیت غذایی استان با بیان اینکه در استان آذربایجان غربی بخش کشاورزی به عنوان پیشران اقتصادی به شمار می رود، گفت: در زمینه تولید مشکلی نداریم اما در زمینه تکمیل زنجیره های تولید با چالش هایی مواجه هستیم.

اکبری همچنین خواستار نظارت از طریق سامانه با همکاری همه دستگاه های اجرایی در بخش کشاورزی شد، گفت: باید وضعیت موجود آسیب شناسی شود تا مصرف کننده نهایی که مردم هستند با وجود تولید مازاد در برخی بخش ها با کمبود توزیع در بازار مواجه نشوند.

در این مراسم همچنین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : کشاورزی محور توسعه پایدار کشور است و شناخت توانمندی و پتانسیل های بخش  کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی ضروری است.

حجت الاسلام مهدی ولی زاده افزود: امنیت غذایی از واژه های کاربردی است که امروزه از مولفه های توسعه متوازن محسوب می شود و در تامین امنیت ملی می توان امنیت غذایی را از عوامل موثر آن برشمرد.

او اضافه کرد: ایمنی غذا به سلامت و عدم آلودگی میکروبی ،شیمیایی و انگلی غذا بستگی دارد که متولیان امر نظارت بر بهداشت غذایی وظایف خطیری برعهده دارند ولی امنیت غذایی به دسترسی همه افراد جامعه به غذای سالم است واز موارد اساسی یک نظام اجتماعی محسوب می شود.

حجت الاسلام ولی زاده تصریح کرد : در تامین امنیت غذایی باید همه سازمان ها و نهادها باهم همکاری داشته باشند و اصلاح الگوی مصرف، توجه به کشاورزی و نظارت بر توزیع مناسب محصولات غذایی و برطرف کردن موانع بازدارنده در تامین امنیت غذایی مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست