اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی رویکرد دولت سیزدهم و استان را توجه به مناطق کم برخوردار و محرومیت زدایی عنوان کرد و افزود : در آذربایجان‌غربی نیز بر این مساله متمرکز شده و بر اساس مطالعات علمی و بررسی شاخص های توسعه ای و در راستای تحقق عدالت اجتماعی حرکت می کنیم.

محمدصادق معتمدیان در نخستین جلسه شورای اسلامی استان، نظارت و هماهنگی را از جمله مهمترین وظایف شوراهای اسلامی عنوان کرد و افزود: افزایش نقش نظارتی شوراها در چارچوب قوانین و دوری از دخالت در امور اجرایی شهرداریها می تواند در بهبود روند فعالیت های مدیریت شهری و کاهش تخلفات احتمالی و افزایش اعتماد عمومی مردم بسیار موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به عضویت رییس شورای اسلامی استان، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت : احصاء و جمع بندی مسائل و مشکلات  مناطق مختلف شهری توسط شورای اسلامی استان و مطرح کردن آنها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان می تواند در روند توزیع اعتبارات و امکانات در راستای محرومیت زدایی در این مناطق موثر باشد.

معتمدیان توجه مدیریت شهری به مسائل اجتماعی و فرهنگی را یادآور شد و افزود : جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی و رفع مسائل و مشکلات و ساماندهی این مناطق و مقابله و ساماندهی پدیده های نوظهور اجتماعی از جمله تکدیگری و همچنین جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر در شهرها باید بیشتر از گذشته مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر شرایط ویژه استان و قرار گرفتن استان در خط اول تهاجم فرهنگی افزود : توجه به مباحث فرهنگی و مذهبی و حمایت از اجرای این برنامه ها در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به آغاز سفرهای شهرستانی و بازدید های میدانی از مناطق مختلف استان، اظهار داشت : در روزهای آینده به همراه مدیران استان با هدف شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل ها ، احصاء مسائل و مشکلات و بازدید میدانی از روند اجرای پروژه ها در تمامی شهرها و بخشها و برخی از مناطق روستایی استان سفر می کنیم و در این سفرها نقشه راه توسعه هر منطقه بر اساس نقش های مدیریتی شهرستانی ، استانی و ملی تدوین خواهد شد.

معتمدیان رویکرد دولت سیزدهم و استان را توجه به مناطق کم برخوردار و محرومیت زدایی عنوان کرد و افزود : در آذربایجان‌غربی نیز بر این مساله متمرکز شده  و بر اساس مطالعات علمی و بررسی شاخص های توسعه ای و در راستای تحقق عدالت اجتماعی حرکت می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه های اقتصادی و توسعه محور دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ گفت : در سال آینده با افزایش اختیارات استانداران  و تشکیل صندوق اعتباری در هر استان و تمرکز کشور بر مبنای مسائل اقتصادی شاهد شتاب در روند پیشرفت و آبادانی استان ها خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه و ثروت های خدادادی در استان، توجه به مباحث اقتصادی و ایجاد درآمد پایدار و ایجاد فرصت های جدید اشتغال را از جمله اولویت های مدیریت شهری در شهرهای استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: استان از ارائه طرح ها و پیشنهادات خلاق و علمی در مباحث توسعه ای هر منطقه استقبال می کند و امیدواریم با انسجام ،  وحدت و همدلی بتوانیم با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های استان، عقب ماندگی های استان را رفع و شاخص های توسعه ای استان را ارتقا دهیم.

در نخستین جلسه استاندار آذربایجان غربی با اعضای شوراهای اسلامی استان اعضای هیات رئیسه شوراهای اسلامی با رای اعضا انتخاب و سوگند نامه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان های استان در این جلسه قرائت شد.

در این جلسه رسول اصغرزاده به عنوان رئیس ،  اسکندر محمدنژاد به عنوان نائب رئیس، رسول قربانی به عنوان منشی نخست و علی جمشیدزاده به عنوان منشی دوم شوراهای اسلامی آذربایجان غربی انتخاب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست