اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دبیر هیأت جانبازان و معلولان آذربایجان غربی با بیان اینکه فقر امکانات ورزشی از بزرگترین مشکلات ورزش معلولین و جانبازان آذربایجان غربی است گفت: ورزش جانبازان و معلولان استان نیازمند حمایت جدی مسئولان است.

محمد عباسی هدف اصلی از ورزش‌ معلولان را توانمندسازی آنان بیان کرد  و گفت: انتظارات ورزشکاران جانباز و معلول از مسئولان در وهله‌ نخست بحث قهرمانی نیست، بلکه آنان به به دنبال این هستند که مسئولان ابتدا بسترهای لازم را برای حضور فعال معلولان در سطح جامعه آماده سازند و سپس شرایط را برای رسیدن به سطوح بالا و قهرمانی فراهم کنند.

عباسی، نبود بودجه مناسب و کمبودهای مالی را مهم‌ترین دغدغه هیئت ورزشی جانبازان و معلولان برشمرد و تأکید کرد: گاهی کمبودهای مالی، مشکلات زیادی را برای ما به وجود می‌آورد و در این مدت مسئولان ورزشی حمایت خاصی از ورزش معلولان انجام نداده و توجهی به این افراد نداشته‌‌اند.

وی با اشاره به اینکه امیدوار است مسئولان نگاه جدی‌تری به ورزشکاران معلول داشته باشند، تصریح کرد: اداره ورزش و جوانان، بهزیستی، شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی باید به خواسته‌های ورزشکاران معلول و‌جانباز  پاسخ دهند چراکه معلولان همانند سایر افراد جامعه حق استفاده از امکانات ورزشی و یک زندگی بانشاط را دارند.
دبیر هیئت جانبازان و معلولان استان با اشاره به اینکه با وجود تمامی کمبودها در سال‌های گذشته ورزشکاران توانایی به تیم‌های ملی راه پیدا کرده‌اند، افزود: با وجود این  مسئولان به سراغ این افراد نرفته و نیازها و دغدغه‌های آنان را شناسایی نکرده‌اند.

وی یکی از عمده‌ترین مشکلات ورزش معلولان و جانبازان استان  را نبود اسپانسر و حمایت کننده مالی دانست و یادآور شد:تیم‌های ورزشی استان همواره با مشکل نداشتن اسپانسر مواجه بوده‌اند که مسئولان باید در این زمینه نیز چاره‌ای بیندیشند.

عباسی،با اشاره به اینکه معلولان باید با حضور خود در جامعه خواسته‌ها و دغدغه‌هایشان را به گوش مسئولان برسانند، گفت: حضور فعال در جامعه و رسیدن به خودباوری دو عامل اصلی در موفقیت ورزشکاران معلول است.

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان  از مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان، اداره‌کل بهزیستی و سایر دستگاه‌های نظارتی خواست: در امر ورزش معلولان مشارکت داشته و امکانات مناسبی را در اختیار ورزشکاران قرار دهند.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان برای ساخت سالن ورزشی شهید باکری به نام معلولین و جانبازان بودجه دریافت کرده است گفت: متاسفانه تمامی افراد جامعه حق استفاده از این سالن را دارند ولی به دلیل بهانه های واهی اجازه استفاده از این ورزشگاه به معلولین و جانبازان داده نمی شود

عباسی همچنین از اختصاص زمینی برای ساخت سالن ورزشی به این هیئت خبر داد و گفت:پیمانکار پروژه با هزینه یک میلیارد تومان ساخت این ورزشگاه را تا فونداسیون انجام داده است ولی به دلیل عدم تخصیص بودجه ساخت و ساز متوقف شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست