اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی  در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در استان در خصوص دستاورد های عرصه سلامت در چهل سال انقلاب گفت: یکی از بزرگترین دستاوردها این است که ما در علوم پزشکی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم و در اوایل انقلاب کمبود پزشک داشتیم وپزشکان هندی و بنگلادشی ارائه خدمات درمانی را می کردند و در حال حاضر پزشکان و متخصصین ایرانی در اقصی نقاط استان حضور دارند.

دکتر جواد آقازاده افزود : قبلا دانشگاه علوم پزشکی نبود و الان هست ما افتخار می کنیم که در دانشگاه علوم پزشکی استان در ۱۲ رشته تخصصی و ۲ رشته فوق تخصصی پزشک تربیت می کنیم و اینها همه دستاوردهای بزرگی هستند.

وی افزود : امروز بزرگترین  چالش ،چالش اقتصادی هست، در تحریم هستیم و در تحریم خیلی چیزها را باید تحمل کنیم و برای آن برنامه داشته باشیم و این بحث در واقع یک جنگ اقتصادی می باشد و طبیعی هست که اگر برنامه برای این جنگ نداشته باشیم با مشکل مواجه خواهیم بود و نیاز دارد دولت ما، سیاست مداران ما این جنگ اقتصادی را یک جنگ واقعی ببینندو عین اوایل انقلاب برایش برنامه باشد تا بتوانیم مبارزه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به سوال آخرین وضعیت پروژه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی ارومیه گفت : ما در استان کار بسیار بزرگی را انجام دادیم بطوری که یک بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی با ۲۰ هزار متر مربع زیر بنا در عرض یکسال احداث شد و همچنین بیمارستان جامع ۳۰۰ تختخوابی زنان در زیربنای  ۳۰ هزار مترمربع  دو ساله به اتمام خواهد رسید.

او ادامه داد : برای پروژه بیمارستان  ۶۰۰ تختخوابی قابل توسعه به ۱۰۰۰ تخت آیت الله هاشمی رفسنجانی منتظر تحویل زمین آن هستیم که اگر به ما تحویل دهند ما تعهد داده ایم که سه ساله آن را احداث کنیم و ثابت می کنیم که میتوانیم این کار را انجام دهیم و از سوی دیگر این پروژه نیاز این شهر می باشد و پیگیریم ، آقای استاندار هم پیگیرند و هر وقت زمین را تحویل دهند ما شروع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه « طی سال جاری ۱۰۰ تخت به بیمارستان مطهری افزوده شده است » تصریح کرد : بیمارستان طالقانی نیز توسعه یافته است، ولی از نظر ما جز بیمارستانهایی نیست که هزینه بکنیم.

او اذعان کرد : بیمارستان زنان استان نیز با ۳۰۰ تخت و ۳۰ هزار متر مربع ساخته می شود و قرار بود دهه فجر افتتاح شود که به خاطر شرایط مالی به تاخیر افتاده و در هفته سلامت افتتاح خواهد شد.

آقازاده بیان کرد : برای آینده در ارومیه، بیمارستان روانپزشکی، قلب و عروق و سوانح سوختگی را در جهتلو در برنامه ها داریم و همچنین بیمارستان اطفال در استان نیز پاسخگو نبوده و برای آینده ساخت آن نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با  تاکید بر اینکه « بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی حضرت آیت الله خویی نیز در هفته سلامت افتتاح خواهد شد » بیان کرد : فلج اطفال در اوایل انقلاب بیداد می کرد، ولی با واکسیناسیون این بیماری و بسیاری بیماری های دیگر همچون سرخچه و سرخک قابل کنترل شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست