اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  طی مراسمی و با حضور مسئولان کشوری و استانی رئیس جدید سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی معارفه شد

مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: لازمه ایجاد پیشرفت در کشور ایجاد تحول در بخشهای مختلف است.

شهاب جنابی افزود : لازمه پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب ایجاد تحول در بخشهای مختلف است که سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز مستثنی نیست که خوشبختانه ایجاد تحول در این بخش در قالب پروژه های تحولی آغاز شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ پروژه تحولی در حوزه های زیرمجموعه سه گانه این وزارتخانه تدوین شده که به تناوب در راستای بهبود وضعیت و ایجاد تحول در بخش های مختلف، اجرایی می شود.

مشاور وزیر صمت لازمه اجرای پروژه های تحولی را در گرو افزایش مشارکت و هم افزایی دانست و گفت: رویکرد سازمان در سال جاری افزایش همکاری و تعامل بین بخشی و تعامل با سایر بخشها است که ضرورت دارد این مقوله جدی گرفته شود.

جنابی تاکید کرد: مدیران سازمانها باید دغدغه فعالان اقتصادی را دغدغه خود بدانند و در این زمینه نهایت تلاش را داشته باشند و پیگیر رفع مشکلات باشند.

وی با بیان اینکه هر استان در حوزه های مختلف پتانسیلهای بالقوه ای دارد، افزود: آذربایجان غربی با توجه به وجود معادن و موقعیت استراتژیکی آن، ظرفیت بسیار خوبی دارد و ضروری است این ظرفیتها و نقاط قوت شناسایی و بکار گرفته شود.

جنابی خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی کشور، وظایف و ماموریتهای بسیار مهمی را بر عهده دارد و به لطف خدا و با همکاری و همدلی جمعی، به برداشتن گامهای اساسی و مهم در آینده در چارچوب برنامه تعیین شده، بسیار خوشبین هستیم و با تمام توان، برای خدمت به کشور و مردم عزیزمان و عمل به وظایف خود، تلاش خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به هدف گذاری ۷.۳ درصدی رشد اقتصادی استان در سال جاری افزود: در این راستا، در بخش های صنعت و معدن ظرفیت های بسیاری دیده شده به طوری که رشد اقتصادی بخش معدن ۹ درصد پیش بینی شده است.

نادر صادقی اضافه کرد: فعال کردن بخش معدن و ایجاد ارزش افزوده برای این حوزه با توجه ویژه به موضوع فرآوری و از رکود درآوردن واحدهای نیمه فعال و راکد و همچنین توجه به فعالیت دوباره واحدهای راکد در حوزه صنعت باید مدنظر رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی باشد.

رییس  جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی هم گفت: از سرمایه گذاران بخش صنعت و معدن در استان حمایت می کنیم.

عبدالحمید سرتیپی بر ضرورت اهمیت سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن در استان تاکید کرد و بابیان اینکه ضروری است در استان میز سرمایه گذاری در این حوزه تشکیل شود، افزود: با تمام قوا از سرمایه گذاران این بخش حمایت می کنیم.

وی بااشاره به اهمیت افزایش بهره وری و بالابردن راندمان تولید در تمامی بخشها اظهار کرد: در جهت افزایش بهره وری هر شهرستان در حوزه های مختلف ظرفیتهای فراوانی دارد که باید این ظرفیتها شناسایی و بکار گرفته شوند.

رییس سازمان صمت استان بااشاره به دانش بنیان کردن زنجیره تولید و لزوم توجه به شرکتهای دانش بنیان و فناور گفت: سازمان از طرحهای دانش بنیان در بخشهای صنعت و معدن حمایت می کند.

وی با اشاره به پتانسیل دریاچه ارومیه برای رونق اقتصادی استان و وجود املاح و منیزیم در این دریاچه اظهار کرد: باید مطالعات و اقداماتی در خصوص بهره برداری صنعتی از مواد و املاح موجود در دریاچه صورت گیرد.

رییس سابق صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این مراسم با بیان اینکه در تامین و توزیع کالای اساسی در استان مشکلی وجود نداشت، گفت: طی سال گذشته و سال جاری با تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار توانستیم بازار استان مدیریت کنیم.

غلامرضا بابایی ادامه داد: با تلاشهای انجام شده، طرحهای راکد بخش، صنعت و معدن استان نیز احیا شدند.

بابایی بر لزوم توسعه صادرات با هدف رونق اقتصادی تاکید کرد و گفت: با توجه به موقعیت استان رونق مبادلات مرزی و توسعه صادرات نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی استان دارد.

 در این مراسم از زحمات غلامرضا بابایی تقدیر و عبدالحمید سرتیپی به عنوان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ومعرفی شد.

سرتیپی که سابقه ریاست سازمان زمین شناسی شمالغرب کشور را در کارنامه دارد پیش از این معاون معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست