اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: : متاسفانه ۲۰ سینما در استان هم اکنون غیرفعال است.

علیرضا نوروزی با بیان اینکه آذربایجان غربی تنها ۴ سینمای فعال دارد، افزود: در این استان از مجموع ۲۴ سینمای موجود، تنها چهار سینما فعال است.

وی ادامه داد: از مجموع سینماهای فعال استان سه مورد متعلق به حوزه هنری و یک مورد نیز متعلق به بخش خصوصی است که یک مورد آنها در خوی و سه مورد نیز در مرکز استان واقع شده است.

نوروزی با بیان اینکه آذربایجان غربی به لحاظ تعداد ساختمان سینما از استان‌های برتر کشور هستیم، افزود: متأسفانه ۲۰ سینما در استان هم اکنون غیرفعال است که شماری از آنها مربوط به دستگاه‌های دولتی بوده و برخی نیز به بخش خصوصی تعلق دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: این سینماها در سال‌های گذشته و به دلیل نبود تماشاگر و نیز نبود صرفه اقتصادی تعطیل شده اند و به دلیل عدم استفاده در این سال‌ها ساختمان‌های آنها غیر قابل استفاده بوده و احیای دوباره آنها نیازمند سرمایه گذاری جدید است.

نوروزی با بیان اینکه یکی از این سینماهای غیرفعال در استان، سینما تربیت مهاباد است، ادامه داد: این سینما در مالکیت هلال احمر است و تصمیماتی برای فعال و تبدیل کردن آن به پردیس سینمایی در جریان است.

وی گفت: چنانچه هلال احمر ساختمان این سینما را به حوزه هنری واگذار کند این حوزه حاضر به سرمایه گذاری و احیای دوباره آن است که در صورت احیا، سینما شهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز آمادگی آن را دارد تا اقدام به تجهیز آن کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در زمینه احداث پردیس سینمایی ارومیه نیز اظهار کرد: این پردیس، بزرگترین پردیس سینمایی شمال‌غرب کشور است که عملیات احداث آن در بهمن سال ۱۳۹۸ آغاز شده و هم اینک در مراحل پایانی خود قرار دارد.

نوروزی با بیان اینکه این پردیس سینمایی دارای هشت سالن مجهز است و تلاش خواهد شد امسال مورد بهره برداری قرار گیرد، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم پردیس سینمایی ارومیه، وجود یک سالن سینمای ویژه برای کودکان و یک سینمای روباز است که برای نخستین بار در سطح استان و شمال‌غرب کشور در این مکان دایر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: با اتمام پردیس سینمایی ارومیه، ۶۰۰ صندلی به ظرفیت صندلی‌های سینماهای ارومیه و استان افزوده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست