اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : حضرت آیت الله رییسی  فردی ساده زیست، انقلابی، از جنس مردم و ضد اشرافی‌گری و آراسته به نکات وارسته اخلاقی مدیریت کلان و عمومی است ، پس به عنوان وظیفه شرعی و انقلابی به ایشان رای مثبت خواهیم داد.

دکتررحیم قربانی را سالهاست می شناسم اولین بار زمانی که معاون شهردار بود از نزدیک توفیق دیدار و مصاحبه ای را باوی از طرف روزنامه ای که کار می‌کردم انجام دادم ، بانگاه کارشناسی و تفکرات و نظرات مدیریتش در حوزه های اقتصادی، عمرانی و نقش برنامه ریزیش  نظرم را به این شخصیت فرهیخته جلب کرد.

بعدها زمانی که استاندار آذربایجان غربی بود در خلال  چند سفر ، طی گفتگوهایی  از اقدامات مدیریتی اش در استان ،شاهد تحولاتی بودم ‌که بر اساس آن به عینه دیدم  در زمان کوتاهی توانسته بود اقدامات ارزشمندی را در توسعه استان اجرایی نماید.

پس از آن در نشست های صندوق توسعه ملی هم دیدارها و مصاحبه هایی با وی داشتم ‌که به صراحت دربیان موضوعات برای یک روزنامه نگار جذابیت های خود را دارد.

در دیدار با دوست عزیز م دکتر علیرضا امینی از اساتید دانشگاهی در یکی از ستادهای انتخابات آقای رئیسی ذکر خیری از آقای قربانی شد که مشتاق شدم پس از چند سال  دوری در این فضای انتخاباتی نظر این استاد را در خصوص مسائل روز و انتخابات جویا شوم.

بر این اساس طی چند پرسش با محوریت هایی از جمله این که مشکلات عدیده ای در حوزه اقتصاد دامنگیر کشور شده است  وبرای برون رفت از آن چه انتخابی برای ریاست جمهوری دولت سیزدهم باید صورت بگیرد با وی به گفتگو نشستم.

همچنین از ایشان پرسیدم نظرش نسبت به دولتی که سکاندار اجرایی کشور خواهد شد چیست؟ آیا با برنامه هایی که ارائه شده با توجه به تحریم ها می‌توان امیدوار بود که بتوانیم از ظرفیت های داخلی برای برون رفت از اوضاع فعلی تحولاتی را شاهد باشیم؟

و در آخر از او خواستم بعنوان یک کارشناس و نظریه پرداز که سالها در دانشگاه شاگردان فراوانی تربیت کرده وتجربیات ارزشمند مدیریت اجرایی در کارنامه خود دارد برنامه کدام کاندیدارا اصلح تر می‌بیند و از کدام یک حمایت میکند، که مانند همیشه با مهر تمام به پرسش هایم پاسخ گفت که ماحصل آن را در متن زیر می خوانید. سلامتی و موفقیت روزافزون  این استاد بزرگوار را از درگاه ایزد منان خواستارم:

با تشکر از شما و دست اندرکاران رسانه موثر تان در ترویج افکار عمومی و دغدغه هایی که برای  حل مسائل و مشکلات کشور از طریق رسانه دارید و با عرض سلام و تهنیت به همه مخاطبان گرامی همانگونه که در متن پرسش های  شما بیان شده در شرایطی به فضای پایان خرداد ۱۴۰۰ وارد می‌شویم که مردم عزیز ایران اسلامی برای نوسازی مدیریت کلان کشور در ارکان قوه مجریه در مدیریت های موثر  ملی و محلی ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در حال تدبیر و انتخاب بزرگ تاریخ‌ساز خود هستند و این در حالی  است که حال و روز کالبد اقتصاد کشور بعد از هشت سال حضور غیرموثر در دولت پیشین ، نزار و پریشان شده و ظرفیت های بزرگ انسانی و تولیدی و اقتصادی کشور بر اثر تفکر و ارادات محر و تاجر  مآبانه دولتیان افسرده و پریشان است طایفه دیوان سالاری و اشرافی که این ظرفیت ها را به گروگان گرفته و فرصت ها و موقعیت ها  و منابع را به انحصار خود و خانواده ها و رفیق و رفقایشان گرفته اند که امیدوارم با طلوع صبح ۲۹ خرداد رایحه نسیم طراوت این باج خواهی اشراف گری خارج محور به پایان برسد

با مقدمه کوتاه عرض می کنم در سال شروع کار دولت فعلی یکی از همکاران رسانه شما جناب مهرپور در هشت محور شامل ۸ سوال از ۵۷ نفر از صاحبنظران علمی اجرایی کشور و از جمله حقیر در حالی که مذاکرات برجام شروع نشده بود نظرخواهی و پرسش ها را در کتاب مفصلی به نام ایران بدون نفت منتشر کرد که ناظر بر پیش بینی توافق و عدم توافق مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم ها بود  اکثر پاسخ ها با این نگرانی آغاز و ختم می‌شود که انشالله توافق محقق می شود تا تحریم‌ها رفع شود و نگرانی بعد از رفع تحریم ها این بود که آیا با رفع موانع صادرات نفت و غیره دولت چگونه رفتار خواهد کرد آیا باز به داده های ناشی از صادرات نفت خام  چشم خواهد دوخت   و خام فروشی را تشدید و با ارز  آن شیرینی و شکلات خواهد آورد و  ادای بچه پولدار ها را در خواهد آورد و توی سر SME های شکل گرفته و تولید داخل خواهد زد؟ آن موقع توجیه کردیم با اجتناب  از خام فروشی نفت در اداره روزمره و به ایران بدون نفت و انرژی فسیلی متمرکز شوند.

دولت جاری با نصب پنبه در گوش خود بعد از گشایش  نسبی قبل از ترامپ نه تنها به صدای یکپارچه اندیشمندان عملی اجرایی اقتصادی توجهی نکرد بلکه  سیاست ارز پاشی  در کوچه و خیابان را مشی خود قرارداد و بدون هیچ منطقی با بیرحمی تمام به منابع ارزی کشور شبیخون زد و نه تنها و منابع ارزی ناشی از صادرات همان نفت خام را خرج افزایش حقوق نجومی مدیران کذایی و طبقاتی وحشتناک در نظام دیوانسالاری و همچنین ارائه رانت ارزی به دور و بری  های خود نمود بلکه تنها منبع  موثر صندوق نوپای توسعه ملی که با دو اهمیت  توجه به سیاست‌های کلان رهبری درصد برنامه پنجم و ششم توسعه تشکیل شده بود وامید  بزرگی در خلق پشتوانه از نظام  اقتصادی مردم محور ایجاد کرده بود در خلاف جهت مفاد ماده ۸۴ قانون برنامه شروع به مکیدن و تهی سازی منابع آن کرد و  به نحوی موجب تکدر خاطر و گله مندی مقام معظم رهبری و اظهار تاسف معظم له  از دولت هاو  بی خاصیت کردن آن منبع عظیم در جمع فعالان اقتصادی سال ۹۶ شد

حالا خوشبختانه برنامه اکثر نامزدهای ریاست جمهوری معطوف به این معضل هست که از خام فروشی نفت اجتناب و هزینه های دولت در  اداره کشور را از ظرفیت ها و منابع دیگر موجود داخلی تامین و اداره کنند .

معضل  جدی کشور مدیریت است تحریم  ها هم یکی از مشکلات کشور است. همانطور که برای سایر مشکلات حتی معمولی کشور جای یک مدیریت بصیر خالی به نظر می رسد( مثل شیوه افزایش قیمت بنزین) طبیعی است در اموری مثل موضوع  تحریم و برجام و…. جای مدیریت دلسوزانه و جهادی و بسیجی و انقلابی خالی است.

ضعف مدیریت  مدیر ها موجد تجدید مسائل ریز و درشت در امور بین الملل و داخلی است و نماد آن از اولین اظهارات رییس  دولت و اعلان بی اساس و پایه این خزانه خالی و…. تا مباحث دیگر عیان و آشکار است.

انشاالله تجدید حیات مدیریتی با انتخاب اصلح توسط مردم در ۲۸ خرداد به این رویکرد فاقد بصیرت پایان خواهد داد.

برنامه های اکثر نامزدها ناظر بر آسیب شناسی و حل مشکلات اساسی در اداره امور کشور بالاخص امور اقتصادی و معیشتی است. امیدوارم با انتخاب صحیح ما ، نگرانی و دغدغه برگشت به خام فروشی منابع و ارز پاشی در کف خیابان از بین برود و مردم عزیز  با دقت بیشتری به سراغ دولتی بروند که از خود بگذرد و به جامعه توجه و خود را وقف آن کرده باشد. و شده باشد و به آرمان امام و شهدا  وعقلانیت  رهبری وفادار باشد  .

اما تدوین و  ارائه  برنامه خوب شرط لازم برای حکمرانی خوب برجامعه است که در صورت داشتن نگرش و بصیرت مناسب به میزان بالایی قابل تدوین است.

اما شرط کافی در کنار شرط لازم صلاحیت ها و شایستگی ها لازم در پیاده سازی آن است که باید با کارنامه ارائه دهنده همخوانی و مطابقت داشته باشد.

امروز و هر زمان دیگر پیاده سازی یک برنامه و اندیشه و تصمیم خوب متضمن توفیق آن بوده وهست و  توفیق و بهره وری  تابعی از برنامه اثربخش و کارآمد در پیاده سازی و اجرای آن است که دو شرط لازم و کافی آن به حساب می آید.

نامزدی با برنامه اثربخش که کارنامه اجرایی اعتمادساز داشته باشد می تواند ظرفیت‌هایی  موجود در ایران عزیز را به بالفعل نموده و میل و توان پاسخگویی به نیازهای قست اعظمی از مردم منطقه و جهان را پیداکند و عزت و عظمت نظام در منطقه و جهان را رقم بزند

برنامه‌های اکثر نامزدهای محترم انقلابی در شناخت مشکلات کلان کشور همپوشانی بالایی با هم دارد و این شباهت موید این معناست  که مطالبه اجتماعی مردم و تکرار آن از دولت مردان و عدم توجه و تحقق آن از جانب  دو دولت پیاپی، ضرورت حل آنها به گفتمان و خواست عمومی تبدیل شده و فراگیر گشته است که در برنامه‌های نامزدهای محترم با ادبیات و بیان های مختلف و متفاوت به عنوان نکات کلیدی و اساسی  خودنمایی می‌کند و رویکرد حل هوشمندانه و انقلابی آنها برای احساس مسئولیت پاسخگویی به این گفتمان عمومی است اگرچه در حوزه ی راه حل ها اختلاف …. ماهوی در مقایسه برنامه ها با هم ملموس است

همانگونه که عرض شد برنامه فراگیر و جامعه اثربخش به عنوان شرط لازم با پیاده‌سازی مطلوب منشأ اثر خواهد بود  .به تعبیری دیگر برنامه با کارنامه گذشته نامزد با ور پذیر و اعتماد ساز است

نامزدی که گفتمان ش و وعده هایش در روندهای کاری سابقش قابل ردیابی و رصد کردن باشد رای مردم برای همچنین نامزدی مرجع فراخوان و اعتماد سازی و بسیج ظرفیت‌های مادی و معنوی جامعه برای ایجاد خیزی  بلند در بازسازی اعتماد عمومی  جهت نوسازی اقتصاد و ظرفیت‌های دست‌نخورده جامعه و ایجاد اجتماع عظیم در بسیج همگانی برای نقش آفرینی فردی و اجتماعی در ساخت بنیان های محکم حکمرانی انقلابی خواهد بود

وتکیه گاه مطمئنی برای قوه مجریه که بتواند با خستگی‌ناپذیری راه شهدا و صلحا را در ساختن ایرانی آبادتر ارائه بدهد

حال با احترام به سایر کاندیداها و برنامه های آنان  و خصوصا کاندیداهای  انقلابی عزیز بنظر  اینجانب خصوصیات بارز در برنامه و کارنامه جناب  آقای ابراهیم رئیسی قابل مشاهده است  که در حوزه سبک زندگی،  همگام آحاد مردم انقلابی، دلسوز و دغدغه مند اصلاح مشکلات مردم  وشخصی آشنا با پیچیدگیهای نظام دیوان سالاری  و نظام مدیریتی و اداری کشور هست  و با طی نظام ارشدیت مراتب مدیریتی را از نزدیک با لمس مشکلات  و درک  پیچیدگی‌ها پشت سر  گذاشته و در سندات اخیر  جور قوه  مجریه را به تنهایی در جهت مشاهده و حل معضلات اقتصادی و صنعتی و تولیدی کشور بر دوش کشیده و عملاً ثابت  کرده نیاز به سرمایه گذاری های جدید فیزیکی کارهای ساده مدیریتی بخش اعظمی از ارابه خفته تولید را می توان بیدار کرد.

ایشان در فضای پرچالش مشکلات اجرایی به بلوغ رسبده و با برنامه خوبی هم که دارد با کارنامه درخشان انشالله منشا اثر خواهد بود.

به گزارش مناطق آسیا ؛ وی فردی ساده زیست، انقلابی، از جنس مردم و ضد اشرافی‌گری و آراسته به نکات وارسته اخلاقی مدیریت کلان و عمومی است ، پس به عنوان وظیفه شرعی و انقلابی به ایشان رای مثبت خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست