اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / حسین علی زاده : استیضاح چند وزیر در درخواست نمایندگان وجود دارد و منوط به اعلام وصول هیأت رئیسه مجلس است که فعلاً درگیر برنامه هفتم توسعه است. 

ابن یکی از آخرین اظهار نظرهای سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش است و نشان می دهد که ظاهرا در مجلس موضوع استیضاح این وزیر تازه وارد کنار گذاشته نشده است.

کاملا آشکار است که استیضاح، یکی از ابزار های مهم مجلس برای نظارت و بازخواست از دولت در جهت انجام بهتر امورات اجرایی است و آموزش و پرورش نیز به عنوان یکی از مهم ترین وزارت خانه های کشور که عائله زیادی نیز دارد از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است. اما همین حساسیت ایجاب می کند در برخورد با آن محاسبه هزینه و فایده به شکل دقیق تری انجام شود. مشخصا باید پرسید استیضاح وزیری که تازه بر مسند وزارت نشسته و به اذعان خود  مجلسی ها و به خصوص نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و حتی موافقان استیضاح وی، وارث مشکلات بسیار زیادی است که یک شبه و در اثر اقدامات وی پدید نیامده چه دردی از آموزش و پرورش دوا می کند اگر که درد مضاعفی نیز بر آن نیفزاید!

ممکن است موافقان استیضاح صحرایی بگویند اساسا در این وزیر توان حل این مشکلات را نمی بینند و ارزیابی شان این است که این وزیر ناتوان از حل مشکلات مزمن این وزارتخانه است. پاسخ این است که اگر چنین اجماعی درباره وزیر جدید آموزش و پرورش وجود دارد چرا هنگام معرفی او به مجلس مورد توجه قرار نگرفت تا این وزیر رای اعتماد نیاورد. باز هم بنا به فرض ناتوانی این وزیر آیا آغاز سال تحصیلی و وضعیت بلاتکلیف امورات این وزارت خانه پر عائله پس از رای آوردن استیضاح وی ایجاب نمی کند که این استیضاح را به وقت دیگری موکل کنند؟  آیا محاسبه عقلانی هزینه و فایده به ما نمی گوید دستکم در شرایط کنونی هزینه های این استیضاح بیشتر از فایده های آن است؟!

طی ۱۰ سال گذشته این وزارتخانه مهم و حیاتی ۸ وزیر را به خود دیده است و در نوع خود رکورددار تغییر وزراست. آیا این تغییرات پی در پی توانسته حتی اندکی از مشکلات این وزارتخانه بزرگ را حل کند؟! اصلا از کجا معلوم حل نشدن این مشکلات دستکم در ۱۰ سال گذشته ناشی از همین بی ثباتی مدیرتی نباشد؟! 

نمایندگان مجلس بیش از حساسیت های سیاسی همیشگی که در مورد انتخاب وزرا وجود دارد و جدال های مرسوم بین دولت و مجلس باید به فکر دانش آموزان و معلمانی باشند که قرار است در این وضعیت بی ثبات مدیریتی و کمبودهای آشکار در آموزش و پرورش در بخوانند و درس بدهند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست